Monday, April 21, 2008

Do I miss them?

20 April 2008 - alhamdulillah hari kedua my darling babies tidur dalam bilik sendiri. Hari kelima my darling Danish tak bf.

Daytime selalu gak dia menyondol-nyondol..as if dapat picit dan bau peluk-peluk pun jadi lah.. malam nak tidur pun sama. But, he gradually learn how to sleep on his own. Takde nak sondol2 kat aku dah untuk tidur.. but aku mesti ada la peluk sambil tepuk2 dan selawat untuk dia.
The routine,Danish will drink a glass of fresh milk, then both of them akan brush teeth, tukar pyjama, then bedtime story, light off and sleep.

Malam tadi, pukul 3.30 Danish nangis. Terus aku bangun then masuk bilik depa. There, he sat on the bed crying for me..huhuhu (syahdu lak aku tengok..nyaris aku nak angkut bawak masuk bilik so that i can cuddle him like before) Instead, i hug him, baring sama dia then dia lena semula. Ingat nak lepak sampai pagi ngan dia, tapi dek kerna aircond tu terasa sejuk plak kena direct kat aku(Danish ni tak suka selimut so aku takde la kuarkan selimut utk dia. Aku just pakaikan socks for him.) so tak lama lepas dia lena aku pun slowkan aircond tu lagi dan masuk bilik aku semula.

Aiseh..pusing sana pusing sini aku susah nak lelap plak..tetiba aku rasa katil tu terlalu besar pulak untuk aku &hubby..huhuhu..i miss him! sebab dah terbiasa tidur berhimpit, i still cramp myself kat tengah jer.. walhal tepi dah kosong :P lama gak aku pusing2 terkebil2 ntah pukul berapa agaknya aku lena semula..

I know, sooner or later aku kena buat benda ni jugak..so i have to be brave and sabar. So far so good. Daytime he's a bit clingy to me.. maybe sebab dia terasa dah tak close dek kerna tak dapat bf. So, aku layan je la dia. Kalau sebelum ni nak daddy dukung ke..kali ni kemana-mana nak aku jer dukung/pimpin tangan. Whatever it is, mommy still love you dear! You have grown up into big boy but you will always be my baby, just like kak Yong! Mommy & daddy have to do all this for your own good. And also for kak Yong. You have to be brave and independant from now on. We believe that you are big enough to handle this for now.

Banyak lagi perkara besar lain yang perlu Danish lalui.. jadi bermula dengan tidur sendiri dulu yer..Sebagai anak lelaki, besar tanggungjawab yang perlu Danish pikul nanti. Be tough! Be strong! Be brave! We know you can do it! We believe in you!

As for our girl Damia, she's fine. Actually dulu dia dah pandai tidur sorang kat bilik tu. But then ada satu masa tu dia demam, kami angkut dia tidur semula dalam bilik kami kat dalam cot tu. Sudahnya terus la dia taknak tidur semula sendiri. Sekarang, kami beri tanggungjawab pada dia, untuk tidur dengan adik kat bawah. You have to help mommy & daddy to take care of your lil'bro. And she's very happy dapat tanggungjawab tu sebab terasa diri dia dah besar. And she is very capable in doing it. (bukan la apa sangat pun sebab both of them dah tidur lena..tapi at least ada la kawan untuk dia tidur dalam bilik tu). Nanti sampai masa perlu dipisahkan tidur bilik sendiri jugak.. insyaallah, kalau pindah nanti mommy&daddy akan terus siap satu bilik sorang for Damia & Danish. Or kalau takde rezeki, Damia umur 7 tahun memang akan mommy pisahkan bilik tidur. For now, no harm in sharing with your lil'bro dear!

Oh, she's very excited with her own wardrobe! Lepas mandi terus masuk bilik, ambil baju sendiri etc. Balik sekolah, terus masuk bilik, buka uniform dan gantung pada hanger. Hmm.. alhamdulillah. Pandai dah anak dara mommy ni. Secara tak langsung semua tu mendorong dia untuk lebih berdisiplin dan bertanggungjawab. Love you dear!

10 comments:

Rizza on April 21, 2008 at 12:24 PM said...

syabas....bagus ko erna..berjaya wat gini..hehhe

Crazee Choc's on April 21, 2008 at 2:22 PM said...

betul.. budak2 mmg kena ada motivasi

Erna on April 21, 2008 at 2:31 PM said...

za, thanks.
marisa, yup! sampai maknya pun kena motivasi hehe

knv on April 22, 2008 at 1:39 PM said...

sedih la pulak..

cysev3n on April 22, 2008 at 3:36 PM said...

aku rasa once zeri dah 2-3 tahun, aku nak suh sume husaini tido bilik sendiri.. meantime, aku nak enjoy la rasa cramp dalam bilik tu.. heee

Ms Lola on April 22, 2008 at 5:56 PM said...

cikyan,
kau perlu ada diorg dlm bilik tu. supaya 'susah' sikit.

as for me, tak ado bilik lebih utk kitorg asingkan sofea. kalau ada pun nun jauh di belakang di hujung sana. dah le port merokok uncle2 sofea pun kat wing tu. lg le terbatuk2 anak aku tu nanti.

Erna on April 23, 2008 at 9:15 AM said...

ana, memang sedih huhu.
yan, takpa..hang enjoy dulu
ms lola, 'susah' ek..kahkahkah member dah target nak dapat girl dah tu! ihiks!

mektwain on April 23, 2008 at 10:26 AM said...

ish, tak dpt dibayangkan bila tiba masanya utk separate tido dgn bebudak nih...wahhh...

cysev3n on April 23, 2008 at 10:58 AM said...

susah? apakah itu susah? wah ah ah ah.. (korang tolong la gelak style dangdut okay!)

Erna on April 23, 2008 at 2:20 PM said...

mek, nanti dah tibe masa baru pikir..buat masa ni enjoy! hehe
yan, tu le..dimana ada kemahuan disitu ada jalan..muahahhahahahahhaha (ni sila gelak ala raja jahat )

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess