Thursday, May 28, 2009

Akhirnya ku jejaki jua...

Dalam 3 minggu yang lepas, akhirnya ku jejaki H*j*b*.. i had never try this kind of tudung actually. Yang aku pernah ada tu ialah inner tudung yang mak belikan kat kedai2 depan giant tuh..aku biasa pakai dengan T*e R*ack or any available tudung yang aku ada..aci lilit je lah labu :P

Then ntah apa mimpi teringin plak nak try tudung ala-ala m*n*w nih.. since lokasi dia kat area TTD*, seringkali agak tertangguh untuk ke situ. Aku pun tak tau nape walhal every week sure pi OU tu kan.. anyway, since this H*j*b* shop dekat dengan rumah so i guess maybe i should try this first..been there once masa pi terjah kedai Upin&Ipin dulu tapi takde nafsu nak beli bleh?? End up aku masuk kedai-belek-belek-keluar.

Then only last 3 weeks aku tetiba ajak en.suami nak pi terjah lagi..dan hasilnya (seperti tertera di bawah). Tamakkah untuk pembelian kali pertama?? huhuhu kes konon beli 4 ke atas dapat 10% disc.. so, dok la aku ni try satu2 dan nak cukupkan 4 haha.. end up aku beli 1 yang labuh, 2 yang kecik and 1 yg kecik without button. Apa ke jadah definisi sebenar mak mintak mahap memang aku ni buta terms and definition of that kind of tudung :P aku belasah sebut labuh, singkat, with or without button.

Verdict: Ok la..suit my face gak eventho ada yang kata aku lebih sesuai pakai tudung lilit 'rak tali leher' :P Dia takde size, hence most of the above tudung i have to pakai pin lah nak kasik kemas. Out of 4 aku sudah pakai 3 (black,blue,pink). Yang lagi satu brown tuh lum pakai lagik.. all those 3 tu memang kena pakai brooch sbb longgar to my face.


Then....last week. Kedengaran heboh sana-sini orang bercerita tentang sale yang akan berlaku di m*n*w*r*h. Aku ni idak le ambik peduli sangat pun. It's from Fri-Sun right?? (MN, Lola should know better of this hahaha). Anyway, Friday gone... aku kerja kan.
Come Saturday, masih aku ni blur-blur sotong dan tidak ambil peduli tentang sale di 'situ'. But then, during dinner with my 'rakan makan' Sabtu malam tu, aku telah mendengar hasil berita dari my friend yang telah menyemarakkan lagi keinginan untuk pergi terjah kedai itu. She went there twice (Fri&Sat) and plan to go again the next day-Sun...and that kedai never had any sale before and not sure when they gonna have that again. Oh!! I was like..hmmmm??? should i go then??

The plan for Sunday.. ingat nak pergi pasar pagi tu. Then i'll stay at home and cook while en.suami hantar Damia for her art class. But, on the way home malam tu, en.suami kata tak yah la pergi pasar. Ikut je esok hantar Damia. Alahai...i was like in the mood to cook since i've not done that for ages since i start work!! Hmm..ok lah then.

The next day, as usual pagi kul 10 dah terpacak kat 1U. Hantar Damia to class at 10.30. Danish plak nak stay situ gak (drop&shop). So, aku & en.suami pun pergi beli grocerries kat C*ld St*r*ge bawah tu. Oh, before that since en.suami in the mood to watch movie, so kitorang beli ticket kul 2 untuk Night at the Museum 2.

In the mean time..en.suami telah membuat statement provokasi di FB dia tentang tudung, boleh??? Dia kata "to all daddies, kenapa tudung perempuan mahal sangat. Then kenapa perempuan nak beli lagi tudung walhal dalam drawer dah penuh tudung" hahahah...and surprisingly his FB status mendapat sambutan hangat okeh!! yeah right!

Ha..ni baru dikatakan Jangan dijolok sarang tebuan! Aku yang dah ingat-ingat lupa pasal sale di'situ' akhirnya meluap-luap jugak la nak terjah kan! Sambil balas2 komen di FB en.suami..kami meneruskan aktiviti di situ. Abes class, lunch, solat, movie etc..dah pukul 5. So, nak balik suddenly en.suami berkata pada Damia. Kita nak pergi kedai tudung mommy dulu kejap. Hah??? hahahahaha...adakah ni dikatakan takdir dan rezeki?? Adakah ini ada kaitan dengan komen-komen di FB dia?? salah satu komen berbunyi "ko layan je lah depa tu nak beli tudung..drpd depa mintak ko beli emas tak ke haru?" aku gelak guling-guling baca tu bleh!

So, off to TTDI. Main terjah sebab aku memang tak tau langsung kat mana lokasi sebenar. Nampak je kedai tu terus di parking. Sekali masuk kedai..apesal kosong je? Apesal banyak baju je ni? hahahahah aku masuk kedai yang jual baju haji tu ek??!! Ngee!!! memang haru dan buta tudung betul! Tanya2 kat akak tu, baru la dia bagitau. And she was such a nice lady!

So, menapak le ke kedai belakang seperti yang di arahkan. Tu dia..penuh aih!! Dah pukul 5.30 masa tu. Oh kedai ni ladies only rupanya. Memang blur la bila masuk tu maklomla orang kat dalam tu semua aku tengok memang avid fan of that tudung..so main tuju dan try. Aku plak terpinga-pinga keseorangan kat situ.. so, i try and ask and try and ask. Eventho the staffs kind of not so helpful ( i guess maybe they are too tired and it's already the last day and at the last hour). But aku tanya-tanya jugak :P Akhirnya.. dalam pada takde banyak pilihan for my size..aku rembat 4 jugak?!!

Verdict: i have not try any of that lagi since pergi kerja memang pakai tudung,baju sabsidi kan.. so tengoklah nanti. But, en.suami telah mengakui yang that tudung suits me well and that the tudungs are all cantik!! Hmm..but i have a problem now, dalam pada tak pakai lagi nih, aku rasa cam nak pergi lagi..kali ni nak gi ngan orang yang dah expert, bleh tak MN?? :P Haritu date kita tak jadik..so agak-agaknya bila ek? hihihi

p/s: this entry inspired by entry by ML & MN ;)


13 comments:

Ms Lola on May 28, 2009 at 9:39 AM said...

Wah ko.... aku cuti esok. (Fakta tak berkaitan) :P

I guess 4 is your lucky number!

Fid on May 28, 2009 at 9:47 AM said...

nyah aku DIY ja..pi h*j*ba pi intip ja..kahkahkahakh
pun DIY penuh lemari tak tau nak pakai bila makin dok jahit makin rasa yg lama tu huduh..bleh??

Rizza on May 28, 2009 at 9:49 AM said...

hehehhe "layan je kan bini nak beli tudung dari mintak emas berllit2.. " hehheh

ye betul....

p/s: laki aku..layan je bini dia nak pi borong buku kek.. hahha.. sib baik bini tak mintak intan berlian....

Fid on May 28, 2009 at 9:53 AM said...

laki aku pun layan ja bini dia nak kain berela2 asal tak minta emas berkilo2 hahaa

MN on May 28, 2009 at 10:05 AM said...

aku tak tahan tang status facebook tuh!!! kah kah kah...

beb this weekend aku tak free. next week insyaAllah boleh. (ke ko nak gi time lunch???hahahaha..evil me!!!)

Harrafyelza on May 28, 2009 at 10:51 AM said...

kahkahkah...caya la beb...tp tudung nih mmg berhantu pun...ahahha

Crazee Choc's on May 28, 2009 at 10:52 AM said...

tu la pasal..kadang mahal dr baju tu. ish... takut tol nak buka FB time bz nih... takut leka....

wow... aku baru nak try munaw juga :P

kaezrin on May 28, 2009 at 11:06 AM said...

kakakaka..itulah jaz pun dlm2 malas layan siap benti and selit rm250 kat tapak tangan mak...bagus tak???

Erna on May 28, 2009 at 2:28 PM said...

ML: wah ko!! nak merempit ke mana esok? :P oh, i guess so :p

Fid: hehe..tu kelebihan utk org yg pandai menjahit. Mcm aku ni pandai kuar duit ja mmg haruuuu!!

rizza: haha aku gelak je. Tak komen apa pasal tu, tapi sikit sebanyak dia termakan gak kot kata2 kawan dia tuh haha

Fid: layanssss!!

MN: alamak!! aku punya lunch time mmg tak sempat jawabnya. Orait bebeh. Nnt kita roger la..next week pun orait saja! *wink*

Farah: kan?!!

marisa: sila la cuba!

elin: wah!! bagus tul!

mamaDhea on May 28, 2009 at 2:53 PM said...

4 tu mmg your lucky no. kot.. bak kata ML.. ;)

nanti dah try munaww, boleh laa bg review mana satu lagik best.. hajaba ka, munaww ka.. pastu try ariani plak ka.. hihihi

knv on May 28, 2009 at 3:30 PM said...

h*j*ba ni kat mana ekk? shah alam kaa?

Erna on May 29, 2009 at 4:03 PM said...

mamadhea- jawapan seperti di entry terbaru :P

knv- belakang tesco extra (dulu makro) tu kak non! doket yo jalan poie balik kojo kak non!

riniy on June 1, 2009 at 8:53 AM said...

Hi,
i was blog hopping n terjumpa ur blog ni..i pun suka tudung hajaba..masa memula nak pakai tudung last yr, i borong kat hajaba tp lps tu bl tgk ada gak tudung2 lain yg menarik ala2 hajaba n a bit murah, i pun layan gak la..hehehe..
p/s: ruginya x tau pun munawarah wat sale..xde rezeki la..

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess