Wednesday, February 11, 2009

Salam semua!!!

Salam rindu buat korang semua...
Thanks a lot pada yang sudi sms/message pasal keadaan kesihatan saya ;)
Alhamdulillah, saya beransur baik. Minggu pertama haritu memang tak berani langsung nak gerak banyak..even time nak sujud/rukuk pun terasa seolah-olah jahitan tu tertarik sebab bila membongkok ia akan meregangkan bahagian belakang badan.. lagi satu nak angkat tangan pun hati-hati ja. Benda-benda berat pun saya tak bleh angkat. Kereta pun tak bleh drive.
Tapi alhamdulillah, selepas seminggu lebih saya mula berani gerak-gerak kan tangan sket..bila sujud/rukuk pun dah kurang rasa ngilu di bahagian jahitan tu.. En.Suami amik cuti nak dekat seminggu jugak la menjaga saya (mekasih yang!!) hari Khamis tu je dia pergi keja then sambung balik cuti. Mak & abah mertua pun datang menjaga saya hihihi (terasa diri macam dalam pantang bersalin kembali pulak :P) Bak kata mak mentua saya, biarlah rasa diri dimanja, tahan-tahan la dari nak buat kerja berat2 tu daripada menderita dikemudian hari. Yer la, dia pernah mengalami pengalaman operation jugak tapi dek kerna buat kerja berat lepas operation, menderita sakit sampai ke hari ini (bukan la sakit berpanjangan tapi sekali sekali akan terasa sakit dibahagian yang kena belah tu). So, dia tak nak saya pun mengalami benda yang sama. Terima kasih mak! Tapi saya rindu betul nak dukung anak terona busyuk basham saya tu..dia pun tau, kalau nak dukung lebih2 nanti saya kata mommy sakit..terus tak jadik. uhuks! Sebab tak bleh nak dukung ngan mommy, dia telah memanjakan diri dengan atuk & uwan. Habis atuk kena buli turun naik tangga dukung dia..adeiii!!! kesian atuk! lol
Anyway, Dr tu kata dia akan toreh dalam 5 cm gitu..tapi huhuhuhu bila dah lepas operate, saya tengok dah jadik 10 cm :P lupa plak nak tanya kenapa. But maybe due to the size of that lipoma kot.. takpelah..dah kena belah pun.. kesan G.A tu memang sampai ke hari ini terasa. Nak menghafal terasa benar kepayahannya.. isk..isk.. sementara dalam bilik OT lagik (bilik menunggu sementara nak sedar lepas operation) saya dah meracau-racau..siap muntah bagai masa nak sedar selepas OT tu.. phew!! Baru saya teringat ni kali kedua saya kena G.A rupanya..first time dulu masa kena d&c miscarriage sebelum dapat Damia. Tapi mungkin dek kerna waktu tu saya dah memang dalam kesakitan, tak sedar sangat bila kena G.A.
Alhamdulillah, saya rasa yakin untuk drive dah sekarang nih. Bleh pusing2 stereng dengan jayanya lol!! Cuma angkat2 berat tu limit jugak la.. luka pun dah nak kering. Thank you all for your doaa and wishes!! Maaf la ada yang saya terlewat balas sms etc..masa minggu pertama tu agak lembap & slow skit penggunaan tangan ni..
Saya ada gambar benda tu surgeon kasik dalam botol..tapi macam serba salah nak upload sini hahahaha mengerikan plak kang :P Benda tu saiz dalam sebijik telur ayam gitu..agak besar! Mungkin sebab tu Dr kena belah besar sket..

16 comments:

Ealyie on February 10, 2009 at 4:52 PM said...

syukurrr sume ok,
apa yang penting jaga kesihatan sis sampai betul2 sihat..
tahun ni ely ada hajat nak tempah browniesss...ekekekeke..;)

cysev3n on February 10, 2009 at 4:58 PM said...

alhamdulillahhhh.. selalu jugak aku mai sini.. baru hari ni ada posting baru.. kekeke..

jangan lasak2 sangat!

Fid on February 10, 2009 at 5:13 PM said...

Alhamdulillah
muncul pun dia

Crazee Choc's on February 10, 2009 at 5:25 PM said...

Alhamdulillah.. tp ngilu la baca fasal jahit2 ni... baca pun skip2.. seriau..

Rizza on February 10, 2009 at 5:26 PM said...

dapat le dengar cerita ko..
syukur..

mamaDhea on February 10, 2009 at 5:37 PM said...

alhamdulillah.. selamat semuanya.. semoga cepat sembuh ek.. boleh sambung baking-baking.. ;)

ely, klu nak tempah kita tempah skali laa yek.. ekekeke ;P

n.i. on February 10, 2009 at 6:15 PM said...

Alhamdulillah... keep up the good spirit and take care!

Diana Sulaiman on February 10, 2009 at 10:36 PM said...

alhamdulillah.. u ok erna.. hopefully jaga diri baik2.. tu still kene pantang lagi la yek?

Anonymous said...

erna..leganyer hang dah lepas...aku blum lagi nyah...mak takut banget dong!

Mrs.Nury on February 11, 2009 at 8:40 PM said...

i ni memang ketinggalan zaman betul la.Memang i tak tau citer pasal u kene operate until la meet u @ anna's hse.Alhamdulillah u 're getting better

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp on February 12, 2009 at 11:06 AM said...

alhamdulillah...
do take care urself ye..get well soon!

Juliaty on February 12, 2009 at 1:39 PM said...

seriau gak baca erna bab2 jahit2 nie..but betul ckp mak mertua you tuh...baik berpantang skrg dari nyesal tua2 nanti..it's good to know that you're getting better.take care ye

Hana' Yusuff on February 12, 2009 at 4:20 PM said...

alhamdulillah..jaga kesihatan.. untung tu ramai yg menjaga!take care

knv on February 13, 2009 at 12:05 PM said...

take care yea.

semoga cepat sembuh!

Mommy2H on February 14, 2009 at 6:25 AM said...

alhamdulillah..syukur semua dah ok.
org sakit bole tag tak???hehehe

Ms Lola on February 14, 2009 at 6:32 PM said...

Good to have you back!

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess