Friday, January 23, 2009

Selamat bercuti semua!!

Selamat tahun baru cina kepada kawan-kawan yang menyambut (macam ada pembaca blog aku ni celebrate ni kan?? hihihi yang aku tau takde..kot2 yang tersesat tu Gong Xi Fa Cai!!)

Cuti panjang nih..sure ramai yang mengambil kesempatan berjalan-jalan bersama keluarga tercinta.. Selamat bercuti yerr!! Berhati-hati ketika memandu! Kunci rumah elok-elok..

Kami??? kami takde pergi mana-mana pun :( (ayat sadis aku dah keluar hahaha)
En.Suami kerja okeh Sabtu & Ahad ni..konon sebab nak cuti Isnin & Selasa. Tensen!!!! memang tensen la keja opis dalam mall nih!! serupa takdak cuti apa! Semua nak kena rotate! Grrrrrr!!! Apa la sangat mall allowance berapa ratus sebulan tu berbanding dengan masa cuti yang dapat diluangkan bersama keluarga! huhuhu ayat tak puas hati nih!! Dah le banyak cuti yang bersambung dengan weekends tahun ni.

Oklah..cakap banyak tak bleh nak kata apa. Tu la tempat cari makan kami sekeluarga. Tapi tak patutla..patut increase kan lagi allowance tuh!! Kalau kat kilang etc, kerja public holiday triple per day salary okeh!! ni habuk pun tarak!! gaji tang tu jugak! nak harap bonus pun tengoklah nanti.. macam-macam la alasan timbul nanti.. target lah, itu lah, ini lah!!

Isk..serupa entry lepas perasaan jerk.. :P abaikan ke'sengal'an aku di hari Jumaat yang mulia ini. Orang lain horrraayyy hari ni Jumaat, esok start cuti 4 hari..tapi aku takdak perasaan apa-apa pun.. Adios Amigos!! Happy holiday all!!


8 comments:

knv on January 23, 2009 at 12:11 PM said...

hang memang sengal nyah! :P

kahkahkahkah! actually sampei ke sudah aku tak tau apa maksud sengal tuh!

anyway,
mak pun tak gi memana nyah! nak mengumpul duit untuk tujuan yang lebih murni dikeesokkan hari!

selamat duduk rumah untuk kita semua muahahahahah!

NeroEcha on January 23, 2009 at 12:15 PM said...

Sabor yer..aku pun tak kemana sebab hubby ku tak blh CNY..keje hotel gitu ler kena bg chance yg chinese keje..

Sama2 ler kita duk kat rumah yer

cysev3n on January 23, 2009 at 12:34 PM said...

aku pun paling tinggi balik PD je nyah.. nak jalan mana last minute ni.. sure fully booked punya..

Rizza on January 23, 2009 at 1:09 PM said...

jgn sodeh2... sabar2 mana tau dah cukup nanti ..boleh le ko bersenang lenang migrat kat aussi ni....

susah2 dolu ye... kot sennag kemudian ..horray!!!!

mai sembang2 ngan aku yg dok umah hari hari2 hehe

Erna on January 23, 2009 at 1:26 PM said...

kahakhakah...aku gelak gumbira ramai senasib ngan aku rupanya hahaahahah
tsk..tsk..tsk.. (gelak sampai menangis aku nih huhuhuhu)
takpe, kalau gi mana2 pun sure jam highway kan?kan?kan?

Anonymous said...

huhuhu....kesian hang ...tapi takpe..sabar je la....mana tau bonus manyak nanti?

laki den forced leave 2 weeks..buleh?? hoooooorrrrayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...mak suka banget nyah...tu yg layan pangkor straight Bali lepaih tuh..sbb tak lama lepas tu, aku bakal bedridden! huhuhu

Hana on January 23, 2009 at 1:47 PM said...

happy hols jugak awak! kita kemungkinan besar akan gong xi gong xi dalam klcc. en teng kerja jugak. harus check in nearest hotel, konon kononnya berholiday jugak lah!

mamaDhea on January 23, 2009 at 3:05 PM said...

kita pon dok umah jugak.. sudah laa pg td bos annoucekan cuti free sambung sampai ke jumaat.. huhu.. laki pulok jauh.. lepak ngan D&H aje ler gamaknyer..

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess