Thursday, January 22, 2009

Award dari cik Yan


The rules of this award are:-

1. Copy Badge “2008 Cute’s Blogger Award” untuk diletakkan di blog anda

2. Link atau ceritakan kembali siapa yg memberikan award ini kepada anda

Cik Yan rakan SI, rakan blog, pelanggan tegar brownies saya lol!!
tambahan:
saya juga telah diberi award yang sama oleh
Nor rakan fp, rakan blog, rakan yang telah menumpangkan saya sekeluarga ketika kami melawat bumi Nihon pada tahun lepas!! Arigatou!!! Terima kasih banyak-banyak sebab sudi menerima kami sebagai tetamu dalam keadaan sarat plak tuh!

3.Setiap blogger hendaklah menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih pemenang seterusnya..

Adoiii!!! 10???????????????????????????? fakta lagik??????

>> membaca

>> melancong

>> membeli-belah kalau ada duit la..kalau tak dapat setakat 'membeli-belah tingkap' pun jadik la! yang penting nak keluar berjalan-jalan..mungkin kerana seharian saya berada dalam rumah je. Naik tepu otak!

>> membuat brownies - bermula sebagai hobi dan kini menjadi salah satu sumber menambah duit poket saya yang tak bekerja ini ;)

>> memasak - saya sebenarnya lebih suka buat kek i.e baking berbanding memasak lauk-pauk. Tapi disebabkan memasak lauk-pauk adalah aktiviti wajib harian maka saya perlu menyukainya.

>> melayari internet

>> saya suka tengok cerita lakonan Rosyam Nor.. walaupun orang kata dia hero tua malaya..tapi saya suka!! -> motif?? nak bagitau saya sedang kemaruk tengok cerita Rozanna sekarang :P geram sgt sbb waktu siaran tu..adeii!!! bertarung dgn GA setiap hari selasa la pulak! Macam lewat sangat nak tunggu 10.30 haish!! ngantuk nak tunggu cerita tuh.

>> saya suka dengar lagu-lagu lama. Oldies! tapi saya young at heart! Telinga saya lebih suka mendengar lagu-lagu lama yang saya rasa melodi dan liriknya best berbanding lagu-lagu sekarang.. lebih soothing di telinga saya. Oh! semalam siaran radio kegemaran saya putarkan lagu Harvey Malaiholo! BEST!

note: lama = 90an ke bawah..

>> Lagu tema saya dan en.suami ialah Endless Love (Diana Ross & Lionel Ritchie) lagu duet wajib kalau karaoke hihi..gandingan suara boleh tahan sedap en.suami dan suara katak puru saya maka terhasillah Erna Ross & AF Ritchie lol

My love,

Theres only you in my life

The only thing thats bright

My first love,

Youre every breath that I take

Youre every step I make

And i(i-i-i-i-i)

I want to share

All my love with you

No one else will do...

And your eyes

Your eyes, your eyes

They tell me how much you care

Ooh yes, you will always be

My endless love

Two hearts,

Two hearts that beat as one

Our lives have just begun

Forever(ohhhhhh)

Ill hold you close in my arms

I cant resist your charms

And love

Oh, love Ill be a fool

For you,

Im sure

You know I dont mind

Oh, you know I dont mind

cause you,

You mean the world to me

OhI knowI know

Ive found in you

My endless love

Oooh-woow

Boom, boomBoom, boom, boom, boom,

booomBoom, boom, boom, boom, boom

Oooh, and love

Oh, love

Ill be that fool

For you,

Im sure

You know I dont mind

Oh you know-I dont mind

And, yes

Youll be the only one

cause no one can deny

This love I have inside

And Ill give it all to you

My love

My love, my love

My endless love



>> masih berkisar tentang lagu.. ini adalah lagu pertama yang didedikasikan untuk saya zaman kami bercinta dulu :P Dan saya sedih sebab kaset yang dihadiahkan kepada saya oleh bekas kekasih,bekas tunang en.suami dah hilang..puas saya cari tapi tak jumpa. Saya masa tu tak pernah kenal dan tahu siapa manusia bernama Babyface ni hihihi..tapi semua lagu-lagu dia memang best!! dan soothing!

Lagu ni dia beri masa kami mula-mula percaya yang kami ditakdirkan untuk bersama. cewah!!! Yerp!! selepas saya mendapat petunjuk selepas pulang dari Umrah dan berdoa di Jabal Rahmah seperti yang saya ceritakan dulu, dan selepas dia membuat solat istikharah selama 3 kali Jumaat dan menerima petunjuk yang saya lah 'orang'nya. Dan selepas itu dia dengan terketar-ketar gagah berani mengadap mak&abah saya untuk meminta izin berkawan secara serius dengan saya! hehehe..lepas mendapat restu barulah kami bercinta ;)

(sangat skema kan?? orang lain dah bercinta bagai nak rak baru bawak jumpa mak bapak, tapi kami meminta petunjuk daripadaNya, dan kemudian meminta restu daripada parents dahulu kemudian baru kami bercinta. Kami suka sebegitu.. dan saya berdoa agar anak-anak saya juga begitu nanti, amin!)

Babyface - Every Time I Close My Eyes

Girl, it`s been a long, long time comin`

But I,

I know that it`s been worth the wait

It feels like springtime in winter

It feels like Christmas in June

It feels like heaven has opened up its gates for me and you


And every time I close my eyes

I thank the Lord that I`ve got you

And you`ve got me too

And every time I think of it

I pinch myself `cause I don`t believe it`s true

That someone like you loves me too,

yeahGirl, I think that you`re truly somethin`

Yes, you are,

and you`re every bit of a dream come true

With you baby,

it never rains and it`s no wonder

The sun always shines when I`m near you

It`s just a blessing that I have found somebody like you

To think of all the nights

I`ve cried myself to sleep

You really oughta know how much you mean to me

It`s only right that you be in my life

Right here with me, oh baby, baby

Sekian, terima kasih. Saya tak tag sesiapa la sebab ramai je dah kena kan???

9 comments:

Rizza on January 22, 2009 at 11:23 AM said...

bagus nye cik erna ni...

cysev3n on January 22, 2009 at 11:25 AM said...

i love that song also.. and i love babyface.. kekekeke..

farah225 on January 22, 2009 at 11:26 AM said...

owh sungguh romantik cik ern dan en suaminya:)

farah225 on January 22, 2009 at 11:27 AM said...

psssstttt....aku dah bayar hutang hang yang dah berzaman.sorry yer tertinggal ketapila.

NeroEcha on January 22, 2009 at 12:00 PM said...

Aku pun suka Babyface and that song..suara best giler

mamaDhea on January 22, 2009 at 3:07 PM said...

ye laa.. bagus btol cik erna & en. suami..

btw, cik erna ada tak terima email drp saya?

**skema laa pulak ayat tuh.. ;P

Erna on January 22, 2009 at 3:28 PM said...

rizza: bagus?? tang mana la bagusnya aku nih hahahahaha

yan: kan?!! best!!

farah: jiwang karats!

neroecha: best kan!

mamadhea: haha..maklumlah pilihan besar dalam hidup tu!! kena pilih dan dapat restu betul-betul!!
dapat!! nnt ek..maybe minggu depan after CNY tapi before friday. Saya cuba ;)

Mommy2H on January 22, 2009 at 3:50 PM said...

aduhla..semua org mode romantika la skrg..hehe..so shweet!saya pon bwk balik rumah tunjuk kat makpak dulu br serius bercinta..result nya saya hanya ada sorang boypren yg sekarang dah jd hubby..sungguh ku tiada pengalaman dlm cintan cintun nih..huhu

knv on January 23, 2009 at 2:51 PM said...

harus mak hantar anak2 pi umrah sebelum kawin nyah! buleh ikut cam hang! baru berkat sikit kan? kan?

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess