Tuesday, January 6, 2009

just a little update...

sesungguhnya... aku tengah malas nak berblog..
sesungguhnya... fikiran aku tengah kacau bilau...
sesungguhnya... aku tengah mencari arah hidup (kwang kwang...ape kes??..ke'poyo'an melampau!! which refers to why aku malas nak berblog kerana aku pun tau aku akan merapu terlebih :P)

on a different notes..
Danish dah selamat join playgroup sekolah sama dengan Damia..
so far so good. No crying. In fact dia selamba jer turun kereta say 'bye-bye' tanpa perlu en.hubby turun kereta menghantar ke dalam kelas.. terus ikut teacher jer pimpin masuk dalam sekolah (unlike Damia dulu yang meraung2 menarik seluar aku yang nyaris tak terlucut :P )
Alhamdulillah... Damia ok, continue with 6yo class.

Aku?? aku rasa aku dah semakin melebauuuuu!!! huahuahuahua!!! terasa la dengan kepadatan seluar jeans yang biasa aku pakai uhuks!!! Aku tanya mak aku..dia kata "ha'ah, tu sbb tukang masak selalu besar2" errkkk!! tapi aku jarang amat makan hasil masakan aku!! huhuhu
mak aku kata memang gitu.. cium bau jerk pun bleh!! adoyaaaiiii!!! apesal tukang masak lelaki tak camtuh plak??? sungguh bahaya dan horror aku memikirnya!!!
Yerr..aku masih memasak pagi-pagi untuk nasi berlauk en.suami & staffs di officenya. Depa tengah kumpul duit nak beli microwave plak so bleh reheat kejap and makan panas2 hihihi
Pagi ni aku bekalkan nasi putih, ayam masak paprik, ulaman&sambal belacan. Semalam nasi, sambal sardin, gulai lemak labu. Esok asam pedas ikan ngan sayur kobis. Lusa kurma telur dan kacang panjang berlado. Jumaat nasi tomato, ayam masak merah, jelatah. Hihihi.. gasak le korang. Aku memang masak menu2 yang aku reti masak jerrr. Tapi dah 3 minggu alhamdulillah so far tiap hari dan minggu memang menu berbeza. Aku try untuk tak repeat menu dalam masa sebulan.

Tapi...sesungguhnya keadaan fizikal aku yang semakin melebau merisaukan aku dengan aktiviti masak-memasak setiap hari nih..(err adakah quantity masakan memainkan peranan dalam faktor perlebaran badan seseorang?? sebab selama ni pun aku masak gak tetiap hari tapi untuk kami anak-beranak je lah!! )hmmmmmm....

13 comments:

cysev3n on January 6, 2009 at 2:02 PM said...

takde la.. takde kena mengena tu.. mungkin 2009 membawa perubahan pada er, perkara tersebut.. kekeke..

apapun, aku tag hang!

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp on January 6, 2009 at 2:06 PM said...

iskhhh xde kene mengena lah kerajinan u memasak dgn kelebaran ittewww! sbbnya i yg "sgttt rajin" x msk nih melebau jgk! hahhaa

Erna on January 6, 2009 at 2:31 PM said...

cik yan: cesss!! perubahan sangat la tuh huahuahua sadisss!!
tag?? ces!

mrsslurp: hahaha..yer awak!! terasa kelebarannya nih! eh awak mana de lebau la..slim melim vogue giteww!!

pinkytoe on January 6, 2009 at 2:34 PM said...

heheheh slamat menjoin kelab lebau...

mamaDhea on January 6, 2009 at 2:49 PM said...

klu gitu aku kena rajin masak laa nih yek, klu rasa nak tambah berat badan?

adakah ini bermakna, selama ini aku mmg kurang memasak? wakakaka...

Hana on January 6, 2009 at 2:52 PM said...

mana? mana? nak tengok kelebaran awak ittew :P

mommyashvin on January 6, 2009 at 3:17 PM said...

i don't believe lah!
BTW, nak tengok gambar Danish with uniform, hihihi

fahyda on January 6, 2009 at 3:38 PM said...

ernaaaa ... memula i selute kat u pasai rajin sungguh bgn pagi2 masak ..! cayalahhh ... ni tang mana yg lebaq eh .. kita tgk awak kuguih je..x de apa yg lebaq pun !

MN on January 6, 2009 at 4:07 PM said...

lama tak dengar berita!!!
ada pun!

NeroEcha on January 6, 2009 at 4:14 PM said...

Update pun blog dia..takde nye sebab cium bau blh melebau ler..rajin nye msk tiap2 pagi..

knv on January 7, 2009 at 11:33 AM said...

okey la tu hang tu memang kurus sgt!

eh diknon, bila nak mengopi sesama nih? kaknon rindu kat hang!

:)

Crazee Choc's on January 7, 2009 at 1:41 PM said...

aduh! tak leh imagine hang memasak pagi2 tiap2 hari lak tu. kol baper hang bgn?

Erna on January 7, 2009 at 2:41 PM said...

pinkytoe: cesss!! siap ucapan welcoming tuh!!
mamadhea: takdelah...ni kes saya je kot huhuhu
hana: ni..ni..cuba tengok betul2 hahaha
valli: you got to believe me!! hahaha oh, Danish tak pakai uniform..dia pakai baju biasa je sbb playschool ;)
ida: hahaha...macam mana tau alamat saya kat sini plak nih??hahahah
welcome!welcome! ;)
noba: ado haa!
neroecha: hihi ado! rajin tak rajin masak je la..hihihi laki mak tak mo makan kedai ind** masak :P
kak non: aku makin melebau lah kak non!! karang incur cost plak kena beli baju baru semua ahaks!! jom!!! lepak geylang nak?? boraks2..
marisa: bangun lebih kurang korang je kot..terus mandi dan subuh. Then turun bawah masak..

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess