Tuesday, January 6, 2009

Tag oleh Cik Yan -

The rules: Link to your tagger and post these rules.
List 8 random facts about yourself and tag 8 people.

Tukang bagi tag : cik_yan

Tagging:

Cikgu Jijah
Hana Anas&Amani
Hana Shakirah
Mrsslurp
Kak Non Smiley
MamaDhea
Farah225
Valli


8 random facts<--tak abes-abes kome nak korek fakta tentang aku yeh?? :P ->I dont have any facial regime.. (aku tiru ko yan sebab aku takde idea :P) but true la aku ni malas nak basuh muka complete course. Unless dah bermekup terpaksa gak aku cucik..

->I don't eat veggies..until i got to know my hubby and got married :D Dia berjaya mentarbiahkan aku tentang kebaikan makan sayur. But still, aku masih tak bleh makan sawi, kangkung. Aku terasa 'rasa hijau' dia tuh ahaksss!! Taugeh, bayam, salads, brocolli, carrots, terung semua aku dah makan dan suka!! :D

->I don't drink milk! Again..until aku kenal en.suami. Dia yang telah mentarbiahkan aku sekali lagi tentang kebaikan minum susu. Sanggup dia panaskan susu HL tu, kasik aku minum dan cuba dan pujuk berkali-kali :P (how charming kan?? hahaha padahal masa tu hubungan kami hanya mentor-mentee sajorrr tak lebih dari itu!!) Since then aku bleh la nak minum HL & Daisy milk sajor tapinya. But ok la kan!!

->I don't know how to cook until few month before i got married. Sebelum nak kahwin, baru lah aku gigih 'kursus masak' dengan 'pet sis aka lecturer' aku kat uni dulu.. tetiap minggu ikut dia balik rumah dan belajar basic cooking. Then only aku tau basic ingredients dalam memasak- bawang merah, bawang putih, halia. Yang lain bleh dipelbagaikan! I thanked her for that valuable lessons!!!

->I never live outside KL & Selangor (PJ, Shah Alam)..paling jauh pun pernah duduk kat ngan Airport, Sepang Circuit tuh..quarters sebab abah keja kat airport dulu. Then pindah balik Shah Alam. Tu pasal lepas kahwin tetiba en.suami kena keja kat Kuching, Sg.Petani, Penang, K.Tganu aku macam tak keruan..tapi tu semua pengalaman hidup kan!! jauh perjalanan luas pandangan ;)

->I hate folding clothes FULLSTOP!

->I am a chubby&comot girl at school. Until uni.. in fact en.suami kenal aku dulu masa aku tengah 'tembun'. But, masa kat uni dulu aku pernah kena pneumonia and warded for almost a month. Since then badan aku macam ni la..aku rasa virus tu dah makan badan aku dulu ahaks!!

->I'm supposed to schedule myself for an operation. But i keep on giving excuses and postponed it :P (tak sakit apa kes aku nak serah diri kan?? huhuhuhu) nanti-nantilah... nothing serious! insyaallah

>>hahaha..akhirnya complete jugak tag part nih! :P << eh..tag ni sampai atas je ke macam mana?? bawah ni termasuk dalam tag kah?? aku konpius dah ni..tapi layan je lah...ihiks!

Myself
First name: Erna
Name you wish you had: Tak pernah terpikir..
What do people normally your name as: Erna
Birthday: 8 March
Birthplace: Kuala Lumpur
Time of birth: tak ingat dan malas nak selak surat beranak bley? :P
Single or taken: Sudah bersuami dan beranak dua. :D
Zodiac sign: Pisces

My appearance
How tall are you: 160cm lebih kurang la..exactly tak hengat hihi
Wish you were taller: alhamdulillah dengan apa yang ada..
Eye color : err..ntah
Current hair color: i don't have black and shiny hair to be proud of.. masa sek dulu pernah kena panggil dgn pengawas konon kata kita ni kaler rambut! gilo apo!! err..idakle perang mcm rambut org sekarang kaler2 tu..
Short or long hair: Shoulder length (short ke long tuh??)
Ever dye your hair a bizarre color: Never ever dye my hair before! teringin nak cuba..kaler apa ek?? :P
Last time you did something dramatic with you hair: Teringin nak cut short ala Demi Moore dulu..tapi bleh org kedai tu plak sayang rambut aku!!grrrr!! (Thinking of that terasa nak try buat again lah! ngeee!!) So, takde apa yg dramatic rasanya. Oh..sekolah2 dulu people always mistake me of being a tomboy sbb aku tak pernah rambut panjang! pendek sentiasa (kes bapak polis kan..so rambut anak2 ala-ala gitu jadiknya :P)
Glasses or contacts: Both. Kalau rajin time nak kuar2 tu pakai la contact..tapi guna daily lens je sbb tak pakai selalu.
Do you wear make up: Kadang-kadang. baru nak belajar2 :P but bila part nak cuci tu yang M.A.L.A.S. End up aku selalu calit liptik sajor..
Paint your nails: No. Tapi rasanya dulu-dulu kecik2 pernah gak main-main..hahaha zaman sek rendah kot??
Shy or outgoing: Depends
Sexy or cute: Both bleh? :P
Serious or fun: Depends on situation..
A turn on: Chocolates & Ice Cream
A turn off: any bad smell i.e smoke, kentut dan apa2 busok.. :P

This or That
Flowers or chocolates: Both..aku tamak bley?? ala kasik je bouquet flower yang ada sekali coklat tuh hahahaha kan dapat dua-dua!!
Pepsi or coke: Coke. Tapi la ni kena amik saranan boycott lah! Aku sker Mecca Cola tapi susah gila nak jumpa now..where ek? sbb dia kurang gas..best!
Rap or rock: Rock steady!!!
Relationship or one night stand: Astaga! Perhubungan melalui ikatan perkahwinan laa hahahaha
School or work: Aku macam tak bleh nak fikir kena pegi exam lagi..so i choose work then :P
Love or money: I need both!
Movie or music: dua-dua pun aku layan daa...
Country or city: I am a city girl since aku dilahirkan dan dibesarkan di Kuala Lumpur..but i enjoy and appreciate country once a while.. (tu pasal kahwin aku cari org yang ada kampung..bley?? salah satu criteria gak tuh ahaks!!)
Sunny or rainy days: dua-dua pun perlu untuk keseimbangan alam sejagat daa...
Friends or family: Family la..
Have youEverlied: if i said NO then i lied haha
Stole something: If amik pen office tergolong dalam ni aku rasa pernah la..hihihi
Smoked: NO! eh..aku pernah try hisap rokok daun arwah atuk dulu hahahha... abah aku yang kasik sebab aku dok mengadap tengok arwah atuk gulung2 benda alah tuh!! geessshh!! kecik lagik masa tuh..mujur tak mabuk hi! hahahaha
Hurt someone close to you: Yes
Broke someone’s heart: Yes
Wonder what was wrong with you: memang tengah vengongs sekarang!!
Wish you were prince or princess: princess fairytale huh?? tengok cerita cinderella je lah. :P
Like someone who was taken: ishhh... Aku pun dah di'taken' ahaks!!
Shaved your head: NO.
Used chopstick: Yes
Sang in the mirror to yourself: I don't sing
Favourites Flower: old time fav-rose
Candy: mint, sweet
Song: Negaraku. hahahaha yang sedap di halwa telinga aku lah..
Color: colorful!
Movie: layan je lah apa2 yang best tuh...
Singer: i don't fancy any specific singers/actors. Usually i don't even care hahaha.. aku takat dengar lagu dan tengok cerita sajor!
Junk food: Cheezels & Twisties
Website: Blog merapu ni dan blog brownies lah..
Location: Shah Alam
Animal : Sorry, i am not animal lover
Ever cried over someone: Yes.
Is there anything you wish you could change about yourself: physical or attitudes?? hihi
Do you think you’re attractive: Yes. At least to my hubby :P
If you had to choose a fairytale as your life what would you choose: bior le aku hidup di alam nyata!
Do you play any sports: Bowling sahaja (sungguh cara hidup tak sihat aku nih!! dulu2 active segala sports yg ada kat sek-netball, handball, volleyball, hockey, gymrama...you name it. Sampai org kata gila kuasa apa budak nih :P tapi sekarang ni naik turun tangga rumah ni 5-6 kali pun dah mengah!)

ntah nape aku rasa soalan2 ni ala-ala 'the moment of truth' plak..hahahaha

Cik Yan!! hutang langsai!!! :P

p/s: aku pun tergedix jugak nak tukar kulit baru..hehehe..amacam?? ok tak?? it feels good too!! hmmm..changes! i need changes in my life!! hahahah..mula dah datang vengongs aku!!!

13 comments:

MN on January 6, 2009 at 4:38 PM said...

oho..terus buat hutang ya?
hehehe...

mommyashvin on January 6, 2009 at 4:43 PM said...

I'm so depressed now! pasal b'day my kids lah! nanti-nantilah ya!

mamaDhea on January 6, 2009 at 5:47 PM said...

hehe.. kita dh buat dh tag nih.. ;)

btw, nice new skin..

cysev3n on January 6, 2009 at 6:04 PM said...

mekasey kerana langsaikan dengan tahap segera..

btw, hutang aku kat kau ni.. ya ampun.. mana emailnya nyahhhhhh..

p/s: skin sangat cantik.. ala zebra berpaling tadah :P

Anonymous said...

ya, aku juga terasa seperti tag ini adalah 'the moment of truth'! oleh itu, terdpt beberapa soklan yg perlu aku jawab dgn bijak! huhuhuhu

p/s: aku prefer skin yg lama buleh? ngeeee

Crazee Choc's on January 7, 2009 at 1:16 PM said...

sama. i prefer skin yg lama too..

bestnya erna.... boleh kururs lepas kawin. org lain sume lepas kawin gumuk

Erna on January 7, 2009 at 2:35 PM said...

noba: haha kes takut hutang tak terbayo lelama..hihih
valli: no prob!! don;t stress!! ;)
mamadhea: yoko?? ihiks! oraits!!tq!
yan:hahaha...nnt aku kasik!!!
za: tu la pasal..ada jugak tricky q's hahaha ye ek?? takpe la, aku guna ni dulu utk perubahan ahahah
marisa: ye ek?? hihihi alahai..ni macam dah nak naik balik jerr..ahaks!

knv on January 8, 2009 at 11:47 AM said...

i like this skin la weh!

vogue gitu!

eh awat hang tag mak lagi nyah? dah letih tau buat taq 16 random facts tu! tak rela mak nak buat balik!

mommyashvin on January 8, 2009 at 1:57 PM said...

i also like the diary skin! hehehe
done my assignment!

cysev3n on January 8, 2009 at 2:21 PM said...

Erna,

aku tag kau lagi.. anggaplah tu antara cara aku tunjukkan kasih + sayang pada kau.. kekekeke..

ya ampun.. aku plak meremang tak tentu pasal.. kah kah kah..

Hana on January 8, 2009 at 3:37 PM said...

nanti buat ek. nak pk dulu!

farah225 on January 9, 2009 at 9:52 PM said...

alamak! hutang lepas tak settle lagi,ni tambah hutang lagi.huhuhhuhuu.tapi tima kasih la atas ingatan kasih+sayang hang tu (tiru ayat cik yan.heheheeh). Insyaallah aku akan langsaikan k.

p/s: hutang lama yang nak kena tepek gambar susah skit nak buat coz pendrive aku yang ada semua gambar2 aku n kids hilang bersama handbag yg telah dicuri itu.

farah225 on January 9, 2009 at 9:53 PM said...

owh lagi satu,aku pon sker skin yang lama gitu.heheheheh

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess