Monday, November 17, 2008

Ku masih disini...

Aku masih di sini lagi.. huhuhu.. Datuk Z baru buat 2nd ward round.. tak lepas daaa.... adus!! walaupun Danish ni melompat2 macam orang dah sihat, tapi pada hakikatnya selepas itu dia mencungap-cungap tak cukup nafas!! semput lagi la tuh.. tapi tak reti dok diam! arghhhh!!!!

Sejak masuk, dah 3 malam ni..3 malam dia tak tidur! Malam pertama dia demam panas, malam kelmarin dgn malam semalam dia batuk teruk...cranky bagai. Habis aku kena sepak terajang dia huhuhu..

Risau aku nih!!! satu sebab aku rasa macam dah tak sedap badan.. hidung dah ala-ala selsema gitu..tekak pun perit :(

Keduanya, aku rasa mcm meningkat-ningkat naik ja badan aku! huahuahua!!! maklumlah bukan buat kerja apa..dok terperap dalam bilik nih.. peluh setitik pun tak keluar! Tapi, makannya..masyaallah!!! korang (Anamiraa&Fid) makanan dia dah sedap weihhh!!! Kali ni kami masuk, takdak banyak belanja hahaha..sebenarnya tiap kali kalau masuk hospital, kami ni banyak sunggoh kuar duit beli makanan..sebab food dia hampeh!!! so, Mc D deliverylah...pizza hut lah..paling2 kedai makan seberang jalan tuh :P tapi kali ni..semua kami makan lauk depa sediakan saja!! hihihi ni antara menu yang aku pasti bisa menggemukkan aku kalau berada lebih lama lagi di sini... sup dia pun sodap!! brocolli cream soup, potato cream soup..sodap2!! Then bread&butter pudding pun sodap siap sekali ngan custard sauce!! tak macam dulu serupa nak kasik ayam makan ja bingka roti dia lol!!!

Tea time semalam: sandwich tuna & bubur pulut hitam

Lunch semalam: nasi putih, ikan bakar siap air asam tuh!!! caesar salad tu terkeluar daripada geng tapi belasah je la aku tick utk tu sebab nak rasa hihihi..not bad!! air apple pun fresh punya bukan yang kordial..

lunch hari pertama: nasi ayam

Selama 2 hari aku berjaya menghabiskan KCB 1..huhuhu syiok wooo!! So semalam masa hubby balik rumah amik barang, aku dah pesan amik KCB 2 terus bawak hosp. Malam semalam jugak aku start baca. Excited tuh.. walaupun rasa penat sebab dah berapa malam tak tidur..siang pun bukan boleh tidur, tapi aku pulun jugak baca sampai betul-betul nak terlelap hihih



Oh, menjawab soalan cik_yan...aku dah check KCB 2, alhamdulillah.. rasanya complete chapter terakhir tuh!! yippeee! dia ada 29 chapter kan? last chapter 'Dan cinta pun bertasbih' betoi tak??

Isk, dalam pada nak check tuh, aku ter'intai' la part akhir cerita tuh! hikhik..macam ending yang syiok ja hahaha..tapi idakle aku baca betoi2 takut tak surprise hahaha..ni yang buat aku tak sabar nak baca sampai habis nih!! ok lah..aku nak solat asar..pehtu bleh sambung baca sket hihi..Danish baru tidur lepas amik neb..

11 comments:

knv on November 17, 2008 at 5:41 PM said...

wah wah wah wahhhh! pulunnyaaa! namun ketahuilah wahai sedari, yang menu sedap tu untuk tingkat 5 aje. yang kaum marhaen di tingkat 4 dan kebawah kiranya ala2 rope dulu la jugak hahahahahah!

okla tu biar bagi berat sikit. hang tu kurus bebenor!!!

Erna on November 17, 2008 at 5:54 PM said...

kak non..ye ke?? rasanya idak ler. Sebab, hari kedua masuk tu, we'ols mintak tukar satu soft diet kepada normal sebab budak2 ni dah takmo bubur..(masa mula masuk kami request satu normal satu soft diet) so, sbb last min depa kasik la apa yang depa masak utk bawah jugak..nasi ngan ayam padprik. Sedap jugak! Cuma yang kat atas ni ada pilihan menu la kot..tapi dari segi sayur&lauk still dia boh kat menu tu yg sama mcm kat bawah2.. if kami tick utk western je yg lain kot.. but bawah bilik single still bleh choose menu kan?

MN on November 18, 2008 at 8:09 AM said...

amboi...kecuq air liut tgk makanan dia! pulun jela makan erna, takdenya nak gemuk hang tu :)

sudah start KCB2? sila komen nanti yer! hihihi...

Harrafyelza on November 18, 2008 at 12:49 PM said...

ler..berkampung lg ko..aku pun br pas berkampung kat spital..hahhaha..sampaikan mak aku ckp..sewa trs la spital nih..wakakakak

Crazee Choc's on November 18, 2008 at 1:38 PM said...

amboi2... dok hospital makam mcm kat hotel.
erna.. hang baru 3 hari tak kuar peluh.. kami yg keje dlm air-cond ni lagi la... dah la tak berpeluh.... pas tu dok makan je

Mrs.Nury on November 18, 2008 at 3:41 PM said...

memang nampak sedap betul menu2 kat SSH ni.No wonderla standard hotel 5stars erna of coursela makanannyer kene sedap kan jaga standard hehehe...anyway hope both 2D will get well soon & u takecare also.Biasala kadang2 org yg menjaga ni la yg akan jatuh sakit jugak.Like me b4la jaga balqis kat hospital biler dah discharge i pulak yg jatuh sakit.

mamaDhea on November 18, 2008 at 4:26 PM said...

ok jugak dok spital tuh ek..

mkn free.. sedap pulak tuh.. plus, dpt masa membaca buku.. hee.. cik erna, sila laa ke blog saye ye.. ade notes utk awk.. :D

mommyashvin on November 18, 2008 at 5:37 PM said...

how are they now? my Ashvaa later i gotta bring her to see paed, semput and wheeezing ( ni i learn from u :) )

Anonymous said...

ihiks..bestnyer makanan spital pon! mmg harus hang bedal..hihihi...btw, how r D&D doing right now? get well soon.
aku pon tgh selsema teruk..smpi sesak napas bila malam nak tido.tensi aku.

cysev3n on November 26, 2008 at 10:08 PM said...

aku rasa sengal jugak la listing yg aku gunapakai la ni.. dah lama blog kau hapdate, awat tak naik2 dalam list.. isk..

anyways, amacam? tergodakah utk membeli buku Kang Abik yg lain? Pesona Cleopatra aku ada beli.. tp ntah mana2 :P

btw, get well soon utk anak2 hang.. bagi chance mommy rehat jugak sebenarnya ni.. kalau tak macam lipas kudung pi sana sini..

Rizza on November 27, 2008 at 9:34 AM said...

aa la yan awat aku rasa kat blog aku blog ko tak naik2 ...dah sihat ke depa?? ko cam ne?? masih hospital ke?

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess