Friday, November 28, 2008

Hai..hai..hai...

yo yo yo!!!
Lama giler aku mengabaikan blog ku ini :P satu halnya memang aku bz..
semenjak balik dari hosp minggu lepas..hidup di rumah tak keruan sajor.. baju berlambak-lambak menunggu dibasuh.. rumah lintang-pukang.. order brownies banyak yang tertunggak.

Satu kes lagi, belakang rumah aku tu tengah korek utk betulkan salur 'kumbahan' (bluekkk!)
Macam budus jer rumah ni.. tak ke biol tangki tu tak di salurkan ke paip by indah water.. bengong dan sungguh messy la nak kena korek balik semua! haishhh!!!

Anyway, the kids are doing great alhamdulillah.. but, sekali sekala bila hujan tu depa semput jugak. So, memang inhaler ventolin & flixotide tu takleh tinggal la.. and also singulair.
Pagi tadi pergi follow-up, alhamdulillah lungs are clear. But, Dr keep on reminding yang kena extra careful sbb cuaca tak menentu. Actually about 1 hour before hujan je, Danish akan start coughing or wheezing. So, tu pasal Dr kata bleh predict hujan guna Danish lol!!! sabor je la aku Dr nih tau! In actual fact, dia kata humidity changes bila nak hujan tu, so orang-orang macam Danish ni bleh sense that and give reaction to that..

Anyway, Danish sangatlah happy banget harini. Sebabnya?? Masuk je bilik Dr tadi, dia dah tanya..Danish mana? terkedek-kedek la dia masuk dengan airplane di tangan. Then terus ja Dr bagi beg plastik kecik 'Nah, for Danish'.
Hoho..melonjak gumbira dia bila tengok dvd Madagascar2. hahaha.. Masa kat ward dulu, Dr asik la tengok dia replay trailer tu aja..Aku cakap we'ols dah bawak dia pergi movie masa premier show, tapi macam tak puas le tuh. So dia belikan for Danish dvd :P Sayang benau kat dvd tuh. Damia nak tengok pun tak kasik..berlaku la perebutan di situ.. dan terpaksa la Dr pujuk Damia kata nak belikan lagi satu muahahaha So, kita tengok minggu depan punya follow-up Damia dapat atau tak yer :P (aku mcm nak ckp je tak payah la dvd sama, baik beli cerita lain lol!! tapi tak tergamak aku nak mengeluarkan kata2 tu hahaha memang over la kan statement dlm hati aku tuh :P )

So, selesai amik ubat semua, masuk je kereta terus la tak sabar2 nak tengok dah.. From hosp sampai 1utama hantar daddy kerja terus ke Sunway aku hantar brownies..memang tergelak-gelak budak berdua nih melayan Madagascar. Then aku pi Subang Parade jap mengulau.. tengok2 barang kat toy'r us..apa yg aku carik takde :( So, pi kfc makan then balik.. Again, aku kena play that Madagascar utk kali kedua! hoh!!! (jenuhla aku tiap kali start engine keta kena play Madagascar je lah!!)

Anyway, aku tau aku masih berhutang tag kak non.. nanti yer kak non!! huahuahua... aku akan buat. Tapi beri aku sedikit masa utk pulihkan kedudukan rumah yang lintang pukang ini lol!!

Ermm..korang raya haji katne?? Kitorang dalam dilema nih.. memang turn raya haji kat Kuala Pilah. Tapi masalahnya kat kampung tuh tengah menular wabak Chikungya. Habis semua orang kampung kena.. cousin2 D&d pun tengah demam kat kampung tu dek penangan wabak tuh. Kesian kat depa.. merangkak2 tak bleh jalan. Tadi kami sempat la mintak advice from our Dr tuh..dia kata kalau bleh elakkan sebab benda tu tru nyamuk. If only kami bleh yakin kami tidak akan digigit oleh nyamuk tu then its ok. Tapi memang mustahil lah kan.. harus kena seliang dua walaupun pakai repellent.. hadoi..kesian plak kat mak&abah dah rindu kat d&D. Chikungya tu menurut paeds kami lebih kurang macam denggi. Tapi attack belakang sakitnya..tu pasal cousin2 d&d tu takleh jalan..back pain and demam panas etc.. ish..memang terbayang kesakitan tuh...

6 comments:

mommyashvin on November 28, 2008 at 5:23 PM said...

Glad u're back. I miss u! hehehe

Anonymous said...

gud to know D&D r doing great! btw, apa ittew chikungya? serius ini kali pertama mak dgr beb....mcm ngeris jek

p/s : sorry i cudnt make it this sunday beb...hopefully u got my sms oredi. thousand appology ya..

MN on November 28, 2008 at 7:53 PM said...

my aunty kena demam tu sblm raya puasa hari tuh nih.
sampai skang ni dok sengal2 badan segala.
so, ada baiknya elakkan sbb tak tau la kalo kena kat bebudak canne plak nantinya..
tapi kesian la pulak kat atuk & nenek ek? :(

Rizza on November 28, 2008 at 8:10 PM said...

wei. sudah balik rumah ye

apa benda la chikkungya ... pelek2...
apa kata ko bawak je atuk nenek dari kola pilah tu.. lepak raya umah ko... senang cite hehhe (mengong aku) memangdang kan keadaan kesihatan budak2 berdua tu...

apa2pun take care!!!!

Hana' Yusuff on November 28, 2008 at 10:43 PM said...

alhamdulillah dah balik.tertanya2 gak d&d mcm mana.mmg la tunggang langgang rumah ye bila dah berkampung kat hotel hosp eh...

kalau dah ada wabak tu, elok la elakkan.try ajak dorang raya kat sini kalau dorang tak kisah?.gerun juga dgr nama penyakit tu.mcm2 eh sakit skrg

flixotide tu yg kena sedut juga ke?hasya guna ventolin dgn seretide.kdg2 tgh teruk guna singulair.

irdawatys on December 1, 2008 at 9:16 AM said...

Hi..
al-hamdulillah....D&D dah keluar hospital.....dear..klu you balik kuala pilah..i nak order brownies....let me know ya...
watie - seremban

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess