Tuesday, August 5, 2008

Tayedddd..

7.30 out from hse hantar Damia. Balik terus sidai kain, mesin kain, sidai kain, mesin kain (yes, 3 round harini..semua bedsheet, comforter etc!)
Sementara mesin jalan aku operasi stor.. sampai pukul 12 tak siap lagi..stop, terus capai kunci keta amik Damia. (mujur mak aku ada tolong masak jap ;) )
Balik, terus sambung siapkan stor.. selesai barang aku sumbat dalam stor, aku makan tengahari jap. Then aku kemas stor masak aku :P (yes, the supposed to be utility or maid room commonly, aku turn into my 'kitchen/baking room'! So aku kemas dalam tuh!
Then aku 'halau' semua orang naik atas..aku pun vacum living, dining, kitchen! phew!! then aku mop seluruh kawasan terbabit.. (arghhh!! my back already aching at that moment! :P)

Tak sudah lagi, all clean downstairs... naik atas aku masuk guest room. Dalam pada aku duduk konon nak take5 sambil sembang2 ngan mak aku, tapi mata aku melilau tengok keliling..sudahnya dalam dok pot pet, tangan aku ligat dok ngemas, simpan barang2 dari dalam kotak etc.. huhuhu (tak reti dok diam eh? bukan tak reti tapi tak larat tengok brg2 dlm kotak tuh!! ) Aku kemas semua barang dalam tuh..
Then sambung sapu and basuh balcony kecik dalam bilik tuh (habuk org tebuk aircond dulu penuh daaa). Selesai aku sental, aku pun vacum and mop bilik! Am now satisfied! ngeee! Mak and pak mentuo dah buleh datang and stay dengan selesa ;) baik tak menantu :P (oh, i'm going balik kampung with Danish only this Thursday amik mak & abah mentuo while daddy's working and Damia's schooling)

All done! NOPE! i'm still not satisfied because there is only one part of the house (inside only!) that is not settle.. the family area. Harus esok aku kerjakan bahagian itu.. the 2 billy bookcase menunggu je aku nak penuhkan dia...

Hmmm.. for all that i've done, I sure need a massage rite or therapy? (oh, please say yes my all friends!!! Well any therapy will do actually..for e.g retail therapy, retail therapy and retail therapy (whoops did i type it 3x?) hahaha..i know daddy's been reading this blog!! gotcha!)
See, i thot of tepon the Part Time Maid again to clean up the house, but no lah! I'll just do it myself.. personal satisfaction :P -plus can save husb money rite? :D seriously Sayang,no hidden agenda here :p (mujur mak 'red flag'...dengan lajunya aku bekerja non-stop :P which actually helps my period flow yang aku rasa ada sikit tak betol - ke sbb aku lama tak datang period dia jadik lagu tuh?hmmm)

Tangan saya rasa nak putus bahu dek kerna menyental sambil mengemop..
Pinggang saya rasa nak patah dek kerna mengangkat dan menyusun kotak2..
NO i'm not complaining, i just love the end result!

My ote:
Tomorrow- clear the family area
Weekend- clear the porch 'ciput' garden and backyard!


p/s: can't wait to fetch hubs at Klia tomoro! We miss you so much!! Danish 2hari xmo makan rindu kat daddy...(now i know why he miss u so much,subuh ahad tu you pegi dia x bangun lg,only Damia yg dah jaga masa tu kan..)

2 comments:

Crazee Choc's on August 6, 2008 at 8:20 AM said...

YA Allah... dgr pun dah rasa letih....
tapi selagi tak habis negmas mmg rasa tak puas hati.... mmg nak kena settle cepat2 senang.... Tambah2 rumah ada budak2.... lagi la kena kemas cepat2....

sokong sgt pi massage... boleh relax2..... drpd duit tu bg kat org baik la ambik duit tu pi massage. Tp kami pun kadang2 kalau tak larat sangat mmg panggil org... especially bulan puasa...

Fid on August 6, 2008 at 12:22 PM said...

ni aku nak tanya
hang ni robot ka?????

reti penat?
aku baca ..aku yg penat....

ishhh...ini mcm kalu..hang jgn dok mai rumah aku la
umah aku bertabur dah le buruks...hahahaaaaa

tapikan ishhh aku paling tak suka umah sewa aku ni tang toilet
tak suka tak suka...aku pernah tanya bape kalau nak buat semula...uwaaa..makan ribu2 tu..cancelll dr aku abih ribu2 repair/renovate rumah org baik aku cari rumah sewa lain hahaaa

opssss...


aku pun guna bilik yg ke-3 umah aku 3 bilik je..buat bilik 'stor' juga!

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess