Tuesday, August 12, 2008

mission suspended or rather aborted :P

Thanks friends for all the 'pendapat dan pandangan' mengenai isu kucing kami hehe

Aku rasa case close buat masa ni kot..

sebabnya?

Damia tengah asthma and demam! dah2 hari tak sekolah daaa...
And aku dengan 'noti' telah usik laki aku 'ha...nak bela kucing gak ke?' :P

Aku rasa kesimpulannya projek kucing tergendala buat masa ni.. until both of them betul-betul baik.. cik abang aku dulu, masa beria dia bela kucing semua, dia consider dah baik dari asthma..lepas pi buat treatment kat Singapore. At that time dia dah sekolah.. balik je dari Spore, dia dah tak kena asthma dah. Tu yang depa bela segala mala kucing semua :D

Tapi, dek kerna keturunan memang tak bleh lari mana.. bila dah kahwin dia kena semula. Dr dah kata tak bleh nak betul-betul cure..cuma bleh control ja.. But, at least daddy dapat la nak bermanja dengan binatang2 kesukaan gitu..and active in sports semua.

So, i need to find out about the treatments and such.. hopefully dapat la control asthma budak-budak ni... Dr target, by the age of 7 Damia should be ok gitu... Danish pun sebab both of them kena teruk masa kecik-kecik nih..

Gotta enroll them in swimming class as well to strengthen their lungs. So, bersabarlah wahai anak-anakku! Dah kuat sket dada tu nanti baru kita consider semula ya!

p/s: kelmarin ada sekor kucing terlepas masuk dalam rumah kami!! mujur daddy ada..kalau idak harus mak panggil 999 nak halau kucing tu keluar LOL!!!! (serius weiii aku takut+geli!)
Aku kata "pi halau keluar cepat..satgi esok2 dia datang lagi sapa nak halau keluar.."
Then aku continue tengok tv.
Tapi, kat bawah aku dengar 'tot tet tot tet' bertiga beranak tuh!
Rupanya depa dok main-main kejap ngan si kucing itu!!! adei! mengambil kesempatan sungguh!
Udah di bawak keluar si kucing, aku kerah semua pi cuci tangan semua bagai :P

8 comments:

Unknown on August 12, 2008 at 1:07 PM said...

d&d sama kes aku kecik2 dulu...mak aku kata macam nak mati dah semput...tapi start jer skolah...ilang dengan tiba2....langsung x de....dah tua2 (skit) camni...baru die dtg skali skala...so....kesimpulan nye....aku harap d&d akan sihat sentiasa

Jungle Playland on August 12, 2008 at 2:50 PM said...

Ade kucing jenis yg takde bulu tau.. Spinx rasanya.. cute giler..

Tapi tak sure kat sini ade ke tak

cysev3n on August 12, 2008 at 3:37 PM said...

spinx tu seram sket la ropanya Dot.. at least for me.. kah kah kah..

Erna,
jangan sekali-kali kome bagi makan kat kucing tu.. nanti confirm dia mai lagi..

Ms Lola on August 12, 2008 at 10:26 PM said...

Aaaaa.. teringat time aku sekolah dulu. Lepas pegang kucing je, terus aku basuh tangan, kaki, muka, tukar baju satu suit supaya muka aku tak gatal2 dan tak selesema.

Erna on August 13, 2008 at 8:54 AM said...

raihan: tu la.. abg aku pun cenggitu gak dolu.. mak dia la citer :P

dott: yeah, i know that spinx..tapi tu lagi scarry eventho its exotic look ;) memang mahal gaban!

yan: idak bagi makan..tau dah sure datang balik nanti huuhu

lola: ha'ah..abih aku kerah basuh segala yang ada :P

Anonymous said...

haiyeee!!

gamat nye kisah si kucing tu. sebut kucing teringat iklan.. KI..TI..KAT (pakaian apa yang adik-adik suka?) hahahah ingat tak?

mektwain on August 14, 2008 at 9:06 AM said...

aaa kita suka kucinn!!! apa2 jenis kucinn pun tapi lagi suka kucinn jalanan sebab diorg lebih friendly and aktif. kucing2 set bulu2 tebal ni diorg ni kadang2 ada yg pemalas and pengotor tak reti jaga bulu sendiri...haha..(ni drp pengalaman jadi cat-sitter utk kawan masa kat us dulu).

masa kecik2 kitorang bela banyaaaaaakkk kucin at one time mencecah angka 20 ekor kucin!!! wowiee...i love catss...meow!

and bila dah kawin and duk jauh drp family walaupun tak bela kucin2 sendiri, saya selalu ada bekalan makanan kucin sama ada dlm boot kereta atau kat rumah sebab kalau ada terjumpa kucin2 mana datang kita kasi dia makanan tu...hehehe.

mektwain on August 14, 2008 at 9:10 AM said...

tapi apa2 pun health comes first ok. sejauh mana saya suka kucin pun masa preggy mmg tak sentuh sgt kucin esp kucin2 jalanan sbb takut kena jangkitan yg boleh bawak ke baby tu..taxo...something somthing...haha. and budak2 ni pun bila dah besar sket baru kasi diorg sentuh kucin rumah yg diyakini bersih. dah 2 thn baru kasi sentuh kucin jalanan yg kelihatan bersih tapi mmg basuh tgn dgn hebat la selepas tu.

so kalau both d's ada athma takyah ler kot bela kucin dulu kan.

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess