Wednesday, July 23, 2008

citer sekolah

"Damia tak nak school melayu. Damia tak tau melayu. Damia nak school english"

Ayoyo.. mengalahkan orang baru balik dok oversea plak gayanya..hahaha.. nak tergelak aku dengar luahan ikhlas Damia lepas kami balik dari review Little Caliph kat TTDI Jaya semalam. Kesnya aku rasa sebab teachers kat situ semua tegur dia, tanya-tanya dalam b.melayu gitu. Dia diam jer..tunduk.
Dalam kereta nak balik tu, tiba-tiba dia bagitau aku macam tuh! Terdiam mak! (hmm.. ajar Eng payah..tak ajar payah! hahaha) Aku cakap, apa lak Damia tak tau melayu, ni yang Damia cakap dengan mommy, atuk, opah, uwan semua cakap melayu.

Aku ada dua options untuk Islamic kindy - Little Caliph or Cambridge Al-Ikhlas. Dua-dua ada sekolah private untuk sambung darjah satu.
Normal kindy 3 options- Krista, Bahtera Ilmu, CEC Seri Cahaya

Well, yer korang.. aku bukan saja cari sekolah tadika, tapi aku carik sekolah rendah jugak. Hahaha.. Tak lama jer lagi..by half next year aku dah kena register untuk primary plak. (oh, terasa 'tua' plak anak nak masuk darjah 1! hahaha

Btw, thanks cik_yan for the email! Lola, belah2 ampang banyak la.. area Ulu Kelang tu banyak sekolah agama yang bagus2.. yang aku tau dulu (masa aku kat UIA) Sek Al-Amin. Tapi tu Gombak. In fact dalam UIA sendiri ada Int Islamic School/Kindy etc. Kat area ulu kelang ada ADNI, and lagi satu tak ingat apa..

p/s: Fid, kalau laki aku opt for Lil Caliph, harus aku kena guna strategi hang. Call teachers situ kata kami nak datang and remind them to speak in English ngan Damia! hahahaha

11 comments:

Crazee Choc's on July 23, 2008 at 2:03 PM said...

bagus la mcm tu Erna... Damia nak belajar dlm English.
Mmg kat rumah U speak in english je ke?

cysev3n on July 23, 2008 at 2:06 PM said...

aku search al ikhlas cambridge dalam gmail aku.. ada la jugak 2 email kot..

Rizza on July 23, 2008 at 2:39 PM said...

wow..dasat tu damia "kelas gitu" hehheh
mesti damia speaking lagi dasat dari aku..hehhheh

byk nye sekolah ..pening2...hehhe

mana la aku nak sekolahkan hassan nanti hehhe (darjah satu le)

selamat bersekolah damia!!!

Unknown on July 23, 2008 at 3:29 PM said...

weiii...anak aku darjah 1 tahun depan weeiiii....aku lagi le 'tua'???waaaaa!!!!(tak mo ngaku lagi tu...hehehhehe)

mommyashvin on July 23, 2008 at 5:24 PM said...

wei, Ashvaa pulak nak Kindy yg ada air-cond! Try to send nearby KG, but refuse to go because "hot"....macam2 diorang ni.
Happy Scholling to DAMIA.

Raihan,
Anak you going to be Stand 1? Dah nak 7 thn ke?

Erna on July 24, 2008 at 10:19 AM said...

marisa: lebih kurang la..sbb dah dia cakap eng ngan kitorang hehe

yan: oh..apa citer? good or not? compare sekarang cambridge al ikhlas a bit exp than lil caliph. But aku compare subjects, mmg depa lebih-hence a bit pricey than lil caliph la kot. Time pun lebih panjang mcm lil-cal 3 jam jer, cambridge 4.5 jam.

rizza: hehe..berabuks minah tu :P

raihan: kehkehkeh..tua dah hang :P

kunam: hehe..layanzzz! mcm2 permintaan depa nih!

knv on July 24, 2008 at 10:19 AM said...

erna,
cambridge al-ikhlas ok kot. at least memang tau english depa standard cambridge kan? mana tau kang damia terdorong pulak nak masuk cambridge uni bila besar sok hihihihihi!

all the best!

Erna on July 24, 2008 at 10:25 AM said...

ana: tu la aku lebih kepada cambridge al ikhlas tu kot.. cuma jauh sket dan perlu merentas jam pagi2 kat main road glenmarie tu lah huhuhu... tapi sket je kot if aku amik jalan giant instead of riverview apt tu..

knv on July 24, 2008 at 2:08 PM said...

ish erna straight aje la dari tempat hang. pastu cilok pi giant sana. toksah la ke brunsfield tu.

buleh.. buleh..

Fid on July 25, 2008 at 3:14 PM said...

ya erna
guna jalan yg anamiraa kata tu

straight ja...

chop nak tanya q-dess tak best erk?

aku pun tgh pk hal sekolah jg nih..kahkahkah...

tetiba lakiku kata nak antaq akif sekolah thn depan..blur2...

aku punya plan nak bg pi suka2 kat kumon je dulu hahahaa

mommyashvin on July 25, 2008 at 4:12 PM said...

bestnya duduk kat bandar!Sekolah best2....kat dengkil,susah sikit carik sek. yg ada pun CEC kat Cyberjaya,....my plan memang nak move ke klang town jugak (tengah cari rumah actually yg within our budget! Cost rumah and living is really going up!). My hubby kan keje kat shah alam, so any how we have to move soon. BUT NOT NOW! ... I really need my family to raise my kids! Mungkin bila Ashvaa nak masuk sek. kot!.... hubby already making noise ask me stop working! TAK MUNGKIN! TAK MUNGKIN! kene cari alternative lain! hmmmm!

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess