Monday, August 17, 2009

'Itu' sudah dapat... 'Ini' belum lagi..

Yeay!! 'Itu' bonus raya dah dapat hehehe... dapat 1 and half month salary. Ni kira tetap la untuk gred cam aku hahaha...maknanya every year akan dapat bonus raya cenggini. Kalau naik gred menurun la bonus aku. Kalau gred lagi tinggi pangkat bos-bos gitu lagi berkurang la. Maklumla gaji lagi besor so takkan nak darab 2 or 3 months plak.. good eyh??!! Kat kompeni laki aku lagi besar gred & gaji (boss) lagi tinggi bonus. Tapi bagi tempat aku, untuk adil makin tinggi gaji makin rendah rate dia.. kira dia ikut e.g 2, 1.5, 1.25, 1 etc...
Harus nak kena simpan untuk bayar tailor baju 'tambahan' hari tuh! adus!! kalau tak harus mak 'joli katak'! isk..isk..

Apa pun aku dah siap 'joli kodok' hari Jumaat hari tuh. beli apa??? something on road tour kat KLCC tuh..macam menyesal pun ada. Tapi orang cakap you won't regret buying that 'thing' *sigh*. Maybe sebab benda 'INI' tak dapat kat tangan aku lagi kot..sebulan (the most) baru dapat okeh!! huargh!!!! Apesal la korang buat promo tapi tak ready stock? Anyway, strees amat hari Jumaat kat office akibatnya gitu lah.. not 1 but 2! (kes hubby nak sbb dia pun stress katanya hahaha)

So, lepas kami melepas stress dengan benda 'ini', kami pun dinner kat CPK and bercerita tentang masalah ofis masing-masing. hohoho..what a day! After listening to his problem, yes he really deserve it! Aku?? of course! :P :D



9 comments:

n.i. on August 17, 2009 at 8:52 PM said...

wahhh... masyukkkk gitu :-)

kaezrin on August 18, 2009 at 12:51 AM said...

ahaks..aku tau dah apa dia...:P

Erna on August 18, 2009 at 8:55 AM said...

n.i- baru la nak merasa bonus bagai hahaha..tu yang poyo :P dulu2 SAHM takde bonus2 nih hihi
elin- ahaks!

cysev3n on August 18, 2009 at 10:52 AM said...

mak kat kompeni ni, mmg nan ado la bonus bagai.. dolu² merasa gak sebulan gaji.. tu yg sampai ada let down reflex :P

Erna on August 18, 2009 at 11:05 AM said...

cy- oh yek? aku ingat semua kompeni ado. Kat kompeni ni bonus hari raya wajib, then kalau dah bleh cuti nanti if amik 6 hari straight akan dapat 1mth salary lagi (bagus kan?!! nak bercuti dapat bonus!). Then another bonus performance end of year. Pastu kalau kami dapat BEP (break even point) every month dapat bonus dr keuntungan syarikat. Tu yang masing2 dok kejar nak BEP nih hohoho

mamaDhea on August 18, 2009 at 11:11 AM said...

wah.. bestnyer.. mmg sesuai gitu raya2 dpt bonus.. sya tahun ni tak merasa bonus kot, still under prob.. huhu..

btw, cantek laa header baru tue..

knv on August 18, 2009 at 1:42 PM said...

bestnya! you totally deserved it! akak gak tak merasa bonus for this year! :P bonus cash laa..

MN on August 18, 2009 at 10:13 PM said...

wah dah dapat? best best!

Crazee Choc's on August 19, 2009 at 2:02 PM said...

wah....raya thn ni makin meriah la ye....

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess