Friday, May 22, 2009

March baby...

Aku pusing2 baca blog lepas tazkirah Jumaat tadi (every Friday kami bergilir untuk beri tazkirah. Hari ni boss yang kasik :P).
Aku terbaca entry CF- http://yuitsumuni.com/. CF, aku mintak izin c&p part bulan aku ya..hehehe for my own record. Seronok gak baca ni..hasil kajian Dr Fadzillah Kamsah.

Aku...

MAC

Berpesonaliti yg menarik dan menawan
mudah didampingi
sgt pemalu dan pemendam rasa -(aku dah cakap aku ni pemalu!! kan betul!)
sgt baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati
sgt sensitif pd perkataan yg dituturkan dan alam persekitaran
suka pada kedamaian
sgt peka kepada orang lain
sesuai dgn kerjaya yg memberi khidmat kepada org lain (hahaha)
tidak cepat marah dan sangat amanah
tahu balas budi dan tahu kenang budi
pemerhatian dan penilaian yg sangat tajam
kecenderungan utk berdendam jika tidak dikawal (sbb aku tidak cepat marah..so kalau aku dah marah mmg susah la!!)
suka berangan-angan (hahaha aku masa jalan kaki dr lrt ke ofis pagi tadi dah berangan nak holiday ke mana ek tahun depan!! mmg betul suka angan2 dong!)
suka melancong (merujuk kepada angan2 di atas :P)
sgt manja dan suka diberi perhatian yg sangat tinggi
kelam kabut dalam memilih pasangan (errr?? mmg tu je pojaan hati den! takde kekalutan berlaku pada masa itu :P)
suka dgn hiasan rumahtangga
punya bakat seni dalam bidang muzik (err aku sangat jahil tang nak baca note music,dowh!)
kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik
jgn terlalu moody.


En.suami plak...

MEI
keras hati & degil
kuat semangat & bermotivasi tinggi
pemikiran yg tajam
mudah marah apabila tidak dikawal
pandai menarik hati org lain & menarik perhatian
perasaan yg amat mendalam
cantik dr segi mental & fizikal
tidak perlu dimotivasikan (he is a motivator!! dia yang motivate aku dulu hahaha mcm2 style la dia nak motivate aku nak amik SPM dulu :P segala theory tony buzan etc)
tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh org lain
mudah dipujuk
bersikap sistematik (otak kiri)
suka berangan
kuat daya firasat memahami apa yg terlintas di hati org lain tanpa diberitahu
bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit
daya khayalan yg tinggi
permikiran yg tajam
pandai berdebat
fizikal yg baik
kelemahan sistem pernafasan (haha semput!)
suka sastera,seni & muzik serta melancong (hehe mujur part melancong kami sehati sejiwa!!)
tidak berapa suka duduk dirumah (err..tapi en.suami seorang family man. If tak suka duduk di rumah kami akan berjalan2 mengukur shopping complex sekeluarga)
tidak boleh duduk diam
tidak punya ramai anak (takat ni 2 je la baru..)
rajin dan bersemangat tinggi
agak boros


My lil girl...

SEPTEMBER
sangat bersopan santun & bertolak ansur
sangat cermat,teliti & teratur
suka menegur kesilapan org lain & mengkritik
pendiam tapi pandai bercakap
sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati
sangat prihatin & terperinci,amanah, setia & jujur
kerja yg dilakukan sangat sempurna
sangat sensitif yg tidak diketahui
org yg banyak berfikir
daya pentaakulan yg baik
otak bijak & mudah belajar (mudah-mudahan...amin)
suka mencari maklumat
kawal diri dari terlalu mengkritik
pandai mendorong diri sendiri
mudah memahami org lain (daya firasat yg tinggi)
krn banyak simpan rahsia
suka sukan,hiburan & melancong (melancong lagik :P)
kurang menunjukan perasaannya (macam yer..i can see that in her)
terluka hatinya sangat lama disimpan
terlalu memilih pasangan
sukakan benda yg luas
bersistematik


My lil boy...

DISEMBER
Sangat setia dan pemurah
Bersifat patriotik
Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan
Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa
Bercita-cita tinggi
Suka menjadi orang yang berpengaruh dlm organisasi
Seronok didampingi
Suka bercampur dgn org (satu sekolah suka dia! termasuk kawan2 dan cikgu kelas 5 dan 6 tahun lol)
Suka dipuji, diberi perhatian dan suka dibelai (yer la ni...manja sangat!!)
Sangat jujur amanah dan bertolak ansur
Tidak pandai berpura-pura
Cepat marah (haha mmg nih!!)
Perangai yg berubah-ubah
Tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi
Benci pada kongkongan
Suka berlawak
Pandai buat lawak dan berfikiran dgn logik



1 comments:

Fid on May 22, 2009 at 1:23 PM said...

cik damia sama bulan ngan akif ya

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess