Thursday, April 2, 2009

Cerita LRT

Sejak menjadi pengguna LRT yang tegar (menggunakan perkataan CY) bermacam-macam kerenah aku tengok dalam tuh.. ada yang dengar radio. Yer,aku sebut radio bukan headphone sebab aku yang berdiri kat sebelah boleh dengar lagu apa dia sedang dengar...ngeee!! giler kuat!! kalau aku lah sahih pekak sebulan :P

Ada yang buat-buat tidur.. hikhik..maklomlah dapat tempat duduk. Nampak orang preggy or orang tua cepat2 pejam mata macam dah lena sunggoh! Isk..isk..isk...
Bagi aku plak, kalau aku dapat duduk aku mesti serba salah..toleh kiri kanan mencari orang yang sepatutnya duduk! :P sengal betul aku rasa..ahaks!! orang lain dapat duduk sure buat hal sendiri or buat-buat tidur, tapi aku mesti tertoleh2 pandang sana sini. Nak baca buku pun tak senang.

Yerp, usually aku dalam dunia aku..melayan buku ler!! Time naik LRT lah aku menghabiskan buku-buku dalam waiting list tu. Sekarang aku tengah layan The Kite Runner by Khaled Hosseini. Alamak..kembang kempis aku menahan sebak nak nangis time baca buku tu dalam LRT huhuhu.. serius weih!!! Aku tau buku tu dah lama tapi baru sekarang aku berkesempatan nak baca. Isk..isk..sebak2 aku baca dalam LRT tuh.. Berdiri atau duduk (selalunya memang berdirilah!!) aku terus dengan duniaku. Ha..time baca buku tu lah aku kena kacau ngan budak hingusan dulu..rasa nak kasik pelempang ajerk!!! Jakun agaknya nampak orang baca buku sambil berdiri dalam LRT! Aku tak kacau orang pun, memang sengal la budak tuh!!

Semalam aku dapat duduk masa nak balik..aku pun keluarkan buku aku. Sekali ada kakak ni berdiri depan aku. Aku perhati macam 'preggy ke?' errr should i offer my seat?? Macam mana aku nak cakap ek situation aku..hmmm aku takut offer aku menjadi offended la pulak!! Buatnya perempuan tu bukan mengandung tapi memang secara fizikalnya dia sebegitu camno??? *garu kepala*. Anyway, waktu kami bertentang mata spontaneously aku signal 'nak duduk?'. Terus dia senyum2 kata 'no,it's ok' hehehe.. aku pun 'alamak! adakah aku telah memalukan dia?' ngeeee! Ya ampon!!! But obviously kalau yang dah perut ke depan sesungguh nampak preggy tu memang lah kan...but kalau yang masih awal trimester, perut antara nampak dengan tidak tu camno?? huhuhu bagi aku masa awal2 tu lagilah kena jaga..maklumla masih fragile. Tapi kalau tersilap kang lagi malu :P so, aku ikut gerak hati je lah untuk orang2 sebegitu eh? ;)




12 comments:

cysev3n on April 2, 2009 at 11:45 AM said...

aku la ni preggy mabuk sket.. so macam berharap la org bagi duduk.. TAPI dengan perut yg aku rasa makin kempis compared time tak preggy, chances is very thin.. ha ha ha..

untung sapa naik LRT dengan kau nokk..

rina on April 2, 2009 at 11:50 AM said...

bab was2 samada peknen ke memang perut buncit memang menjadikan kita tak keruankan. hehehe.

Fid on April 2, 2009 at 11:55 AM said...

buk E....
kita kat malaysia lom ada undang2 do n dont dlm lrt lagi kot.....

kalau nihon...takleh guna henpon masa zaman aku dok sana laa...
inikan plak bukak radio!

MS on April 2, 2009 at 11:59 AM said...

aku ritu naik lrt, saja bawa adib jenjalan, rasa cam nak pitam jer, muka pucat lesi, tapi takde la pulak org nak offer duduk,almaklum tetiba perut aku tak nampak cam preggy.

tapi setuju dgn pendapat ko, siankan kat orang2 1st trimester, depa tu tengah alah, tapi perut sah2 tak berapa nak nampak. hmm
kita buat sesuatu ni.

Fid on April 2, 2009 at 12:03 PM said...

Mama Adib..bleh hantar adib mai kursus ngan akif cara2 nak dapatkan seat dlm lrt/monorail tanpa segan silu...

anak aku selamba dia kata "acif nak duduk la..penat..tepi sikit ...acif kecik lagi..nak duduk" dengan lantangnya..kalau anda lembu anda akan terus duduk tanpa pedulikan dia tapi jika anda manusia punya akal anda dengan serta merta bgn..malu seh!!!siap satu line seat bgn nak bg dia duduk!!!!
dah org pakat bgn dia sebut 'tima kashih...haa..mommy dok sini daddy dok sini.."
bleh??????tak gamak aku nak rampas seat org!

Crazee Choc's on April 2, 2009 at 12:20 PM said...

lama benor aku tak naik LRT. tapi bulan 12 hari tu... aku naik monorel sebab hakimi teringin nak naik train.... padahal masa kat U dulu itu la pengangkutan terhebat aku.

kalau dalam lrt ok la baca buku.... pening sket je la... tapi kalau dalam bas.. boleh terkeluar isi perut ku.

p/s: erna... ko naik lrt dr mana ye? kat BJ ada lrt kah?

Fid on April 2, 2009 at 12:25 PM said...

marisa
manala ada laluan lrt kat shah alam ni wei!

Erna on April 2, 2009 at 1:12 PM said...

Yan: haha aku memahaminya..tu pasal aku kesian kat orang yang 1st trimester nih..

rina: ya betol!! ;)

fid: haha..tu belum lagi yang bersembang or cakap tepon satu lrt bleh dengar!! lol!! Yer la, kat Nihon tu senyap sunyi aman damai je kan! tapi aku tengok depa main game kat hp or baca buku.

mamaadib: ha tu lagi satu..bukan perempuan dengan anak kecil pun patut diberi tempat duduk ke??

fid: Ya Allah!! bagusnya Akif nih!! hahaha..bukan utk dia je, utk mak pak dia pun dia mintakkan :P

marisa: mana ado lrt shah alam huhuhu kj je lah!!

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp on April 2, 2009 at 1:52 PM said...

eekek bila cerita psl LRT nih mmg lama gler x naik le..dolu masa keje kat PJ n blum kawin naik LRT...tp lps kene ragut trus fobia nak naik LRT!

mommyashvin on April 2, 2009 at 2:25 PM said...

Paling menci tengok laki yg berebut2 masuk dulu. ceh! tak gentleman langsung.
BUT ERL lain cerita ya! I like the people that I see them everyday. Yg mostly naik n balik same timing dah jadi close friend. Best...

MN on April 2, 2009 at 4:16 PM said...

adoi...tak tahan btol hang confuse nak bg org tu duduk ke tak...
keh keh!

MS on April 2, 2009 at 4:30 PM said...

Fid

wah ok set, nati ku hanto anak aku g kursus dgn anak ko, anak aku pemalu yang amat, mulut hanya berbunyi bila kami bersama jer hu hu

Mrs Noba

hang gelak yea, hang tak pernah kena, aku pernah kena tegur time belum preggy, hu hu rasa nak luku jer org yg menegur huh

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess