Tuesday, January 13, 2009

Tag lagi..cik_yan memang 'sayang' aku kan? :P

Tag oleh cik yan..
Aku ingat-ingat lupa daa... smpai aku kena tanya laki aku. Sebabnya aku selalu tak amik peduli sangat lol!!
1) Berat sebelum mengandung: 52kg

2) Berat terakhir mengandung sebelum bersalin: 65kg

3) Berat selepas abis pantang: 45-50kg.

4) Apa yang korang suke makan mase mengandung?

Damia: ice-cream mcD (hampir tiap hari :P) dan a&w float (sampai laki aku kena bawak aku kat PJ tuh tenagh2 malam sebab aku ngaruk nak minum float jugak!!! mujur 24jam!)
Then aku mengidam mangga epal. Sebab bukan musim, terpaksa en.suami dan mertua pusing satu Melaka demi mencari mangga epal untuk aku :P
Masa preggy ni aku takleh masak, so aku bagai sang puteri akan duduk dalam bilik menanti mak masak dan membawa makanan ke dalam bilik ;) mujur duduk rumah mak masa tuh.

Danish: takde yang specific seingat aku..aku banyak pujuk hati sebab masa tu duduk KT which is very hard to get what i always want and get to eat kat KL :( mujur tak meleleh air liur dia..dia pun paham agaknya kesian susah nak cari kat KT. Easy pregnancy, bleh masak dan jaga Damia semua. Lagipun kalau tak sapa plak nak masak/jaga anak dah kami sendirian kat KT tuh jauh dari family etc.

Tunjukkan gambar anda masa pregnant…..at least 5 keping- ko punya at least tu tak tahan!! jenuh aku korek nih!!
Tembun kan aku?? tak syiok sbb pics convo tak mekap lawa2 sbb takdak mood tengah preggy Damia..selebet malas nak berhias!
Pic aku with top student..dia lagi muda dari aku okeh!! bijak nak mampos!! But dia foreigner (kitorang panggil foreign student foreigner) yang baik.. ok ngan kitorang semua. Setengah tu geng2 puak2 derang je..tapi dia tak. Untill now still keep in touch ngan dia. Dia dah balik negara dia la..serve the country plak! Perasan tak dia ada scroll lain..tu sebab dia dapat special cert untuk best student! huhuhuhu
spot me :P
ni masa amik robe utk convo.. yes!! I am big, fat, preggy women on stage receiving my graduation scroll! Damia dari dalam perut dah terima scroll and dapat degree! hahahaha
18 days before deliver Damia..
gambar takde kepala sebab kena crop..mak tak full attire masa nih :P

masa Damia jugak kot..biasalah anak pertama beria nak amik pic preggy. And excited tengok perut membesar. In fact i have pictures of just my tummy only, month by month :P (sah-sah aku takleh tunjuk yg ituuuuu!! lol!

Tak banyak pic masa preggy Danish...(or aku malas nak korek daaa :P) basically tak nampak sgt perut, tu yg malas nak amik huhuhu
As per pic, taken on Damia's 2nd bday@hosp and myself masa tuh should be 7mos+. Perut pun sama tinggi ngan t*k jer..huhu ntah mana Danish menyorok dalam perut tuh! Masa last b4 deliver, weight baby Dr dah kata it's gonna be small baby only..predict 2.8kg+ baby. But bila keluar haa...3.4kg okeh!! lol!!

13 comments:

NeroEcha on January 12, 2009 at 2:59 PM said...
This comment has been removed by the author.
NeroEcha on January 12, 2009 at 3:00 PM said...

Ex-student uia rupanya..now when convo dah tak pakai songkok semua kena pakai motarbot..betul ke eja tu..gambar kedua tu ko yg pakai baju putih with seluar hitam n tudung pink..betul ker?

Erna on January 12, 2009 at 3:06 PM said...

nero: :) yerp..semua pakai mende alah tu dah :( i don't regret tak berpeluang pakai tu..sbb selama ni UIA different tentang tuh, and the guys look great with Songkok (esp kalau yg pakai full suit baju melayu bersamping masa convo!). Eventho tudung tu punyalah payah nak pakai and buruks..but that's our trademark!

Ms Lola on January 12, 2009 at 3:17 PM said...

Uish... hensem plak foreigner tuh??!! Ekekeke... lain yg ko citer, lain yg aku perasan.

Berat aku sebelum pun 52 nyah. Last aku timbang sebelum beranak was 68 gitu... hahhh mana la aku tak benci ngan diri sendiri masa aku preggy dulu

knv on January 12, 2009 at 3:35 PM said...

cung je aku tengok orang2 peknen. tang aku yang macam labu air.

cishhh!!

MS on January 12, 2009 at 3:46 PM said...

kah kah.. sorry gelak untuk kak non kita.. ntah apa2 dia tu

aku langsung takleh ingat berat masa preggy hmm

MN on January 12, 2009 at 3:59 PM said...

kak non, labu air tu guano ghopenyer?
hahaha...

erna, ok jer beb. chomel gitu!

cysev3n on January 12, 2009 at 4:17 PM said...

mekasey la sbb izinkan gambar itu diklik bagi versi yg besar.. kalau tak, sah aku yg rabun ni tak reti2 nak spot kau.. kekeke..

ntahnya.. cun melecun je..

mekasey ye.. kekeke.. aku mmg sayang kau.. tak payah letak single quote berbagai :P

Erna on January 12, 2009 at 4:34 PM said...

lola: memang pun :P dah anak 1 dah.. Eh, hang blum kena tag kan?? dgn ini aku tag hang nih! :P
kak non: labu air makan/minum la kak non!! labu air tu org buat apa ek?? *garu kepala*
mama adib: sama la..ni dok tya hubby
noba: hihi muka wa kembang la beb!
yan: sesama beb!! hihihi sayang ek?? mekasey! aku pun sayang hang!!
btw, aku mana reti nak save utk kecik ke bagai..main upload ajer!

Fid on January 12, 2009 at 4:45 PM said...

harus kaujgn pinta gambar aku preggy sbb tak dak
punya infeority complexe sampai tak ambik gambaq...

n.i. on January 12, 2009 at 9:01 PM said...

i pun pregnant masa convo hehehe... tgh mabuk tak hengat punya... nasib baik tak muntah dalam dewan... nak keluar, diorang tak kasik... hampir2 tak naik pentas sbb dah poning sangat.. siap call my mom & hubby yang dok in the audience... siap bagi kata2 perangsang lagi kat i utk teruskan perjuangan untuk naik atas pentas... dahlah tu, i was among the first 30 kot yang naik pentas... jenuh berjanggut nak tunggu sampai semua habis... sabor ajelah..

nasib baik naik pentas.. kalau tak, takde gambor hehehe

knv on January 13, 2009 at 9:10 AM said...

labu air yang boroi kat bawah tu.. kahkahkahkah.. aku tarik balik laa.. pasal actually aku boroi atas bawah kahkahkahkahkah!

NeroEcha on January 13, 2009 at 9:55 AM said...

Last convo hari tu aku kena pun ramai yg student bising kenapa skrg dah tukar and hilang identity UIA..

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess