Wednesday, September 10, 2008

Naudzubillah...

Semalam lepas balik daripada amik Damia sekolah..mak tepon.
'tengok berita terkini tak?'
'tak..baru sampai ha.. tengah siap makan budak-budak nih'
'ada kes rompakan sahur tadi kat sek 13, kena bunuh..bla..bla..bla...'
'huh? ye ke..Ya Allah..'

then mak continue the stories apa yang dia dengar dalam berita terkini tadi.
End with pesanan
'jangan lupa tutup pintu, kunci semua. Budak-budak tuh jangan bagi main kat luar porch sendirian walaupun pagar kunci.'

Berderau darah.. maklumla tempat kejadian dekat betul dengan sekolah Damia. Dah la last week terkejut dengan berita geng mamak tuh. Lari kat area situ gak yang terlepas dua orang tuh. Since then, aku memang berhati-hati jer..pintu kereta aku make sure locked! Naudzubillah nak pikir semua.

Then, tak lama lepas tu 'pet sis@ex-lecturer' aku kat uia dulu tepon plak.
Dia pun tanya ada dengar berita semua ke...dan aku pun cakap la dengar daripada mak semua.
Suara dia memang terkejut dan takut la.. sebabnya dia pun duduk area sini-sini jugak.. masa tu dia kat uia la.. tu yang dia call kot2 dapat tau area mana. So aku bagitau dia area sek 13 which is quite far from her place, but near to Damia's school. huhuhu....

Kami sembang-sembang kejap..sebab banyak kes berlaku lately. Maybe sebab dah nak raya ni. Semua pun terdesak kot. Barang naik semua. Eiii..naudzubillah. Semoga kita semua dijauhkan.
Aku lagi la risau.. keadaan kawasan rumah yang agak baru dan few houses yang sedang renovation semua. You know..full of 'them'!

Anyway, semalam lepas berbuka sorang-sorang lagi, aku naik atas solat semua sambil tunggu berita. Tajuk utama rupanya.. seriau aku tengok berita tuh. Rupanya pukul 8 lebih baru semua tu berakhir..dan waktu tu memang aku berada di kawasan berdekatan menghantar Damia ke sekolah! Al-fatihah buat keluarga mangsa.
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/9/10/nation/1988402&sec=nation
Daripada berita tu katanya mungkin ada unsur sakit hati dari ex-maid depa.. but wallahua'alam. Masih dalam siasatan.. kesian la kan.

Semoga kita semua dipeliharaNya! Amin!

8 comments:

MN on September 10, 2008 at 9:15 AM said...

heard about it (sipi2) je malam tadi..
then this morning husband cerita balik, dia kata smalam masa terawih kecoh psl tu..
seriau jugak dgr!
nauzubillah...

Ms Lola on September 10, 2008 at 9:16 AM said...

NAUZUBILLAH!

Semlm pun aku mengadap berita tu. Tp only selepas bapaku dok kecoh2 dtg tgk TV, dan tanya aku kat kawasan mana, baru aku concentrate tgk tv. I was reading My Sister's Keeper last night.

NAUZUBILLAH... macam2 org ada kat dunia ni!!!

cysev3n on September 10, 2008 at 9:45 AM said...

aku tak tengok news la malam tadi.. dok layan budak2 ni nak tengok Harry Potter..

time nak raya ni mmg nak kena jaga2.. org ketuk pintu pun buat donno je..

Ealyie on September 10, 2008 at 10:51 AM said...

Sis Erna, best le sis guna font putih tu.. tak le sakit mata baca font hitam...hehehehe...
Anyway, salam perkenalan dari saya.
Yup, that incident betul2 menyayat hati.. da le kena time dorang bersahur. Al-fatihah.
'Them' semua mmg menyusahkan!!!!

Crazee Choc's on September 10, 2008 at 12:48 PM said...

isshhhh... mmg takut la skrg ni. mcm2 kejadian pelik2 berlaku. dah la bulan puasa.... masa tgk berita tu tergamam sekejap

Jungle Playland on September 10, 2008 at 1:39 PM said...

i saw it in news last nite. Then baca paper this money. Nowadays robbers tak ambik barang jer siap nak hurtkan the occupants. Bahaya laa nowadays.

it me on September 10, 2008 at 2:25 PM said...

smlm masa tgk berita dah seriau.. ni baca post erna bulu roma aku naik kembali... meremang..

nauzubillah...

hu hu dah la aku tingga dgn adib jer..

Al Fatihah...

Fid on September 11, 2008 at 8:33 AM said...

tu kat d'kayangan kan?
tak jadilah berangan umah besar2 dah!

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess