Thursday, September 25, 2008

Mak dah raya?? Habislah kuih raya aku beraya dulu :P

Tak tau nak cakap macam mana perasaan aku semalam..
Pagi-pagi semalam aku HAPPY satu macam :D idaman hati berada dalam genggaman..hehe
then..
pada pukul 6.15 pm, sedang aku mengacau masak asam pedas ikan tenggiri dalam periukku.. tetiba rasa nak terkenc***. Sebab dah nak masak pun asam pedas tu, aku pun siapkan tutup api dan pergila melepas hajat..
Sekali...
WHATT??????
HUAHUAHUAHUAHUHAUHA
WHY NOW? WHY?
Kurang satu jam untuk waktu berbuka puasa okeh!!!! huhuhuuhuhu

Selamat la aku dah beraya korang!!! sesilap habis kuih raya tu aku sebat.. macam aku sebat kerepek pagoda cik_yan malam tadi..hahahaha
Biasanya time-time gini la nafsu makan kuih raya menebal..sok-sok bila raya tak lalu nak makan sebab pi mana-mana pun kuih raya depan mata. Then bila dah tinggal serdak-serdak baru terasa nak makan balik :P korang macam tu tak? hihihi

Dan...
'demi masa. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian..'
Tak dapek la nak mengejar nikmat yang dijanjikan pada malam-malam akhir Ramadhan. (Dah la awal dan tengah Ramadhan pun tarawikh lobang-lobang)
Takpelah, ni pun satu nikmat yang diberikan pada setiap perempuan. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.. ;)
Maka tahun ni bermula la sessi ganti-mengganti puasa selepas 5 tahun aku menikmati puasa penuh setiap Ramadhan (kes breastfeed Damia until aku preggy Danish, and continue breastfeed lagi) ;)

14 comments:

Ms Lola on September 25, 2008 at 8:46 AM said...

Adakah Cik Damia ko dah sampai ke tangan ko??? Wahhhhhhhh, kalau betul, lagi sekali aku nak cakap, aku jelesss...

Selamat Hari Raya, nyah!

Unknown on September 25, 2008 at 9:52 AM said...

ok lagi le tu sejam nak buka....aku hari sabtu lepas....lagi 5 MINIT tau....5 MINIT....waaaaaa!!!!!

pinkytoe on September 25, 2008 at 11:44 AM said...

uwaaa aku ni memang pantang jumpa kuih raya. Pantang dapat, memang lesap semua. Dah 3 kali round bake choc chip, semua aku rembat bagi abis. Belum abis puasa pun, biskut aku dah abis. Aku ni punya suka kuih raya, bila beli kuih yg sedap simpan dlm lemari untuk aku makan. Kuih yg tak sedap aje aku jamu orang.hwarhwarhawar...giler haloba aku ni.

Rizza on September 25, 2008 at 12:22 PM said...

hehheh aku smlm pun baru je abis2 kemas nak solat isyak.... "dah raye" rupa nye.... sib baik la masa buke pose masih ok je hehheh

aku pun tak dpt la nak terawih lagi ni.... samo la kito ye..hehhe

ni baru pekena nasi goreng hehhe + kek + apa2 yg ade kat dapur tu hehhehe

mamaDhea on September 25, 2008 at 1:01 PM said...

uih erna.. 5thn pose penuhhh ka?
sya pn setakat ni tak penah lobang pose lgi.. tp tarawaikh toksah ckp la weih.. wat malu jek..

aku teringat kt brownies hang lerr.. huhu.. lepas raya harus ku mengorder nih.. bila start bukak order balik haaa??

btw, selamat hari raya okie.. perabih laa kuih raya tu.. takpe.. habis sok, hang jugak yg kena baking balik.. tihihi ;)

Crazee Choc's on September 25, 2008 at 1:01 PM said...

hehehe... Raihan... kite serupa.... aku sbnnya suka biskut raya... esp yg ada unsur2 coklat. Tp aku malu nak ngaku sbb kwn2 aku kebanyakan mkn sket2 jek.

Fid on September 25, 2008 at 1:05 PM said...

wahhh 5 thn ko posa penuh
tu la aku suh ko preggy ko tak nak! hahahaaa

mamaDhea on September 25, 2008 at 1:51 PM said...

btw cik erna, ada tag utk awk.. sudi-sudikan ler jenguk blog ku itteww... ;)

Erna on September 25, 2008 at 2:04 PM said...

lola: hehe..yeszaaa! tido tersengih aku nyah! :P

raihan: ha? adusss! awat lagi 5 min hang pi masuk toilet? hahaha

pinkytoe: kahkah..standard la tu beb..semekut sedap belasah sendiri dulu :P

rizza: haha..ramai yang seangkatan dengan aku ropenya.. ;)

sya: ha'ah..5 tahun mak tak period! sempat period 3 bulan ja,pehtu terus sangkut Danish plak hahaha
kahkah..ada betoinya statement hang tuh 'sendiri makan sendiri kena bake lagik' :P

marisa: aku ni asik ngup ngap semekut raya ja ni weih..

fid: kahkah..lawak la tuh! :D

sya: tag? alamak...hehehe okeh nnt saya jengah ek, tapi buatnya tatau la bila yg sempat :P

it me on September 25, 2008 at 2:50 PM said...

ha ha

aku zaman muda2 dulu kalau rasa semacam... tp dah dekat2 nak berbuka aku tak g toilet..
lepas berbuka baru p tengok...

ohh
sama mcm sha aku masa adib b'day hari tu g ingat nak order; baca blog tengok2 cik erna kita tutup kedai pindah umh...

nak order raya baca blog lagi mcm mak dah terlambat (que panjang mak dgr2)

lepas raya ni laa mak nak order teringin benar mak nak rasa keh keh keh
lagipun b'day mak oct nati

Ms Lola on September 25, 2008 at 4:42 PM said...

Mama Adib,
Sah ka lagu tuh? *Ni mak tanya dgn nada serius*

it me on September 25, 2008 at 4:50 PM said...

cik mimie
ha ha
mak pun tak tau sah ke idak...

tp bila dah "matang" bukan tua tau..
mak biasanya ganti puasa lebih sehari dua..
kira byr mana2 zaman jahiliah dulu

tp idak le kerap kes2 gitu.. kui kui kui

knv on September 25, 2008 at 4:59 PM said...

erna, samala kita. eden ni dah 3 tahun pose penuh. amik injection sama.

den kena jauh dari balang kuih raya. kang naik lagi 10 kilo!

kaezrin on September 26, 2008 at 9:40 AM said...

adehhh raya ngan cik damia dier tahun ni..and yes saya jeles juga

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess