Tuesday, August 26, 2008

After one week..

After one week.. yesterday follow up with Dr Z..
He has given a clean bill of health to Damia - Alhamdulillah!
but
Danish still wheezing! errgghh!!
So, he still have to continue with 'berodual' and 'pulmicort' nebulizer..
In addition, Dr Z prescribed him with 'singulair' as well.. and 'mucosolvan'.

'Now, seems like the rainy season is back?'
'Yes..please be careful! and continue with the nebulizer!'

Danish ni makin bijak.. aku kasik dia pakai neb.. nanti half way dia akan bukak and tonggengkan benda tu and cakap
'Dah..habesss!'
'gggrrrrrr!!!!' hangin mak!

but if dia betul2 tengah semput, he will obediently pakai benda tu hatta tengah main sekali pun! Tapi kalau elok sket mula la liat! So, tiap kali nak pakai neb aku kena umpan dia dengan apa-apa cerita kat playhouse disney yang bleh menarik minat dia..kalau idak...kejap je 'Dah..abesss!'

8 comments:

Rizza on August 26, 2008 at 2:00 PM said...

danish..danish... hehhhe "dah abes.."
sooo clever

mamaDhea on August 26, 2008 at 5:20 PM said...

hai erna..

erk.. byknyer term yg sya tak paham.. huhu.. hopefully danish tak teruk sgt kena attack during this rainy season... sian kan..

btw, sya ade nampak Dr. Z kat tv.. iklan J&J klu tak silap.. itteww ke Dr. Z yg di ceritakan selalu....

;)

Ms Lola on August 26, 2008 at 5:43 PM said...

Hah, sama la ngan Sofea. ALu terpaksa suruh die nyanyi 1 little 2 little 3 little Indians. Pusing 2 kali round ;)

Erna on August 26, 2008 at 6:53 PM said...

rizza: bukan takat dah habis..siap tonggang benda tu..so habisla segala ubat tu tumpah..kena plak aku buat mixture baru.. adei!! penat jadik nurse! :P yang berodual tu kena add saline sekali..so kena guna syringe with needle tuh..seriau aku! tu yang aku hangin kalau dia tonggengkan.

sya: hehe..term apa sya? alahai..tu semua ubat-ubat jer. Ubat org semput nih.. singulair tu Dr kasik utk org asthma nih.. mucosolvan tu ubat cair kahak.
haha..yer la dia tuh. Marah dia kalau org associatekan dia ngan j&j. Haha..dia support baby massage je katanya :P

lola: takat nyanyi mamat tu bo-layan daa.. fening aku!

knv on August 27, 2008 at 2:10 PM said...

erna,
dr. zul dah dapat 'datuk' kan? femesnyeeeeee member tu!

tapi dr. hoe tetap menjadik pojaan hatiku! hahahaha!

eh kalu consultation dr. zul sama ke tidak dengan yang lain? mana tau dah title datuk ni lain sikit charge depa hahahahaha!

Mommy Hafiy on August 27, 2008 at 9:33 PM said...

hahaha..pandai danish..bole byg muka dia ckp dah abess..hehe
hafiy skrg pon style gitu erna..soh mkn ubat, dia mkn separuh separuh lagi tuang dlm cwn air masak...grrr...org nak suap taknak eksyen nak mkn sendiri..pastu bole buat gitu..mmg HOT sgt!tu sbb lambat baik kot..huhu

Erna on August 27, 2008 at 11:02 PM said...

ana: ha'ah..actually pelik gak napa dia lambat dapat Datuk hahaha.. sbb patient semua big-big shot.
femes la... pastu jenuh nak kena Q jumpa dia..makin lama makin ramai okeh! tensen mak! tak macam dolu2.. aman damai jer. Ahaks!
Dr H tu kan..dari adik aku kecik sampai besar ngan dia je la.. selalu mak aku dapat consultation fee free!
Tapi laki mak tak berkenan sbb dia kan mcm kasar sket :P
Aku rasa fees ni depa ada range dia la - max-min. So,ikut Dr nak rate yang mana.. Ada certain Dr aku jumpa manjang max rate, ada certain min and kadang free.:D
Dr Z ni aku jarang nampak bill sbb sokmo GL. Tapi kalau GL expired, aku rasa seingat aku la..dlm rm50 kot..

Nor: wah..Danish mmg takleh percaya makan sendiri.. dalam paksaan tu pun dia bleh tekan syringe tu abis terkeluar ubat. Pernah gak try kasik dia pegang sendiri. Tapi habesss dia pancut kat kita! sabor je la!

knv on August 28, 2008 at 9:11 AM said...

erna,
lebih kurang la charge depa kot. dr hoe selalu rm40.

memang kasar la dia compare tu dr zul yang amatlah soft spoken tu hihihihi! dr zul memang very thorough sikit. penah sekali tu bawak arina development graft turun sikit. terus dia kata nak monitor weight. eden lak yang cemas. sebelum tu ngan dr. h tu dia relaxxxx je tak penah kata apa pun. hihihi.. itulah bezanya.. masa lahir twins dr zul kata jaundice dr h kata tak. hahahahaha!

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess