Wednesday, June 4, 2008

Updates

Eiii...serabutnya aku sekarang ni..dah le mak,pak mentuo ado..pehtu kakak ipar aku ngan anak2 pun ada ni.. korang bayangkan aku dengan nak melayan depa, dengan serabut pikir nak pergi hi-tea! nak nangis je aku rasa! phew!

Tapi alhamdulillah.. dalam pada kepala otak aku ligat pikir benda2 nak pakai, aku tetap layan mereka..masak semua huhuhu... meraikan tetamu itu wajib kan! hehe.. hopefully all ok! Now, depa semua pi Pasar Payang, aku tinggal sebab d&d tidur.. depa pi pun tumpang ada sedara dtg amik tadi..so jap2 lagi aku kena pi amik la depa plak kat situ.. sementara tu aku siapkan brownies yang aku dah accept order before aku tau depa nak mai sini.. ya ampun, kalau aku tau awal sure aku tak accept oder ni hahaha..takpe, mujur 2 tray sajor! And while waiting for my chocs to melt, dan mesin au ligat membasuh baju yang xtra banyak (yer le dah ramai hehehe) so aku sempat singgah sini :D

Ya Allah!! thanks sangat korang!!! I love you all!!! semangat yang korang berikan at least member sedikit keyakinan pada aku. Well, semalam hubby bawak balik kad jemputan yang telah di fax and dia dah reply kehadiran suami&isteri. So, keputusannya WAJIB aku kena pergi! phew!Dalam kad tertera, attire lelaki, baju melayu kebangsaan (which is Black Baju Melayu bersongkok+samping) and perempuan berbaju kurung+selendang/berkebaya labuh+selendang.
Part paling aku excited, kat tempat agenda dia..last selepas makan, akan ada sessi bersalaman Agong&Permaisuri dengan setiap jemputan! wooho!!!! sukanya aku!!! well, its a chance of a lifetime kan! Dah le aku suka sangat ngan Sultan Mizan ni hahaha... pehtu hubby aku cakap boleh bawak camera!!! except masa Agong datang nak bersalam tu tak boleh la nak terhegeh2 suruh dia posing gitu! ngeee!!! Janji dapat bawak cammie!!!! Cammie kecik sapa pulak aku nak rembat ni? hohoho..takkan aku nak bawak dslr yang gabak tu haha!

Anyway, back to my part.. semalam aku dah fitting baju. Hehe..ala2 mak 'datun' plak aku rasa siap orang bawak ke rumah fitting baju! ahaks! ya ampon! korang jangan percaya..sebenarnya anak buah laki aku yang ada butik kat sini tu, dia datang rumah tolong bawak baju yang dia rasa sesuweiii utk aku selepas aku sms dia mintak pertolongan makeover mak nih! :P So, aku pun cubalah baju itu!! Alhamdulillah! amat seswueiii and i loiiikeee it!!!
Satu- sebab dia kale pink! ihiks!
Dua- sebab dia exclusive. My anak buah ni, dia design semua sendiri. Maknanya dari kain chiffon putih tu..dia design corak and suruh tukang canting tu ikut design or apa teknik yang dia nak.. Then dah siap kain tu, dia design baju and suruh tukang jahit dia jahit pulak. So...memang 1 piece exclusive and you can never get the same design again! Baju yang dia bawak semalam is a baju kurung moden gitu..tangan falir2 gitu..plus kain pun jenis kembang payung gitu!! huhuhu...
Tiga - simple

Tapi tang yang aku tak suka? huhuhuh...HARGA dia la!!!! pengsan mak nyaahhhh!!!! maklomlah.. harga exclusive gituk! But, that baju dia hantar pi KL memang saleable!!!! sampai tak terbuat sebab permintaan tinggi tapi step nak buat tu amatlah lama! Anyway, mak nak kata apo! Terpaksolah eden pecah duit tabung den huhuhuhuh....

Yes mek, baju tak boleh warna diraja! Then tak boleh sedondon dari hujung rambut sampai hujung kaki (yuks! just imagine kalau hijau? ala2 pokok bergerak plak kekdahnya!hahaha), then kasut tak boleh yang nampak kaki depan..i.e kena kasut tutup depan lerr.. Semalam aku dapat le ceramah pasal protokol istana hehe..ni daripada bapak mentuo aku jer! Dia memang ketua adat (Negeri Sembilan) so selalu kena pi istana negeri sembilan tu uruskan majlis bagai..

Ok, baju settle..tudung pun nanti aku nak pi amik, kira pergi kedai dia and try tudung apa semua yang dia suggest lagi lah.. dalam erti kata lain -aku sedia ongkosnya ajer!! :P Selendang, baju tu bleh match dengan selendang nikah aku dulu..sejak aku beli ngan Iszal (Citra Butik) sampai la ni aku tak pakai..so aku bersyukur sangat yang selendang tu bleh matching sebab kalau idak, seumur hidup aku tu la sekali time akad nikah aku pakai selendang harga RM500! Nak nanges je aku rasa masa nak beli dulu..dah ler mak kawin time study..sengkek le! huhu..tapi nak wat camno..dah tempah baju nikah ngan dia..pehtu dia plak menggayakan baju ku itu memang sesuwei amat dengan selendang dia. Pejam mata dan bayo je laaaa... so now at least aku tak le terasa sangat bila ada majlis nak kena pakai lagik..

Masalah aku sekarang... kasut + beg! Aku takde pilihan memang kena carik kasut hari Jumaat malam aku sampai KL nanti.. beg clutch ni aku tengah try2 tanya orang yang ada..haha.. mak nak rent a beg ajer buleh? hehe... aku takut tak cukup masa nak carik nanti..so i need a backup!

Lagi satu benda aku nak mintak tolong korang ni... huhuhu... aku nak tanya kat mana tempat nak mekup???? aku nak day mekup jer.. light! Aku tak nak jenis berubah wajah bagai.. as natural as can be! Aku memang HAMPEH + FAIL + LINGKUP bab mekap2 ni okeh! Takkan aku nak pergi dengan compact powder dan lipstik aku tu je! Harus aku kena tempek2 sesikit ye dak? Kat mana ek?

Aku kena stop dah ni.. settle apa yang patut and pergi amik depa2 tu.. thanks in advance utk semua pandangan dan nasihat korang! I love you all!!!

15 comments:

Crazee Choc's on June 4, 2008 at 3:59 PM said...

wah.. mmg tgh klimaks la ceta erna ni... for sure... sila letak gambar baju tu kat sini.. nak tgk... buat cuci2 mata. hehehe.. sbnnya cannot help much on this.. sbb dah lama tak berada di KL... mesti ms lola dgn mek bley tolong...wah.. tak sabar nak tgk your pic on the day nanti.. mesti anggun!

cysev3n on June 4, 2008 at 4:38 PM said...

haa.. tang makeup berbagai, mak angkat bendera putih.. at least hang ada jugak compact powder.. mak ni lipstik saja!

mommyashvin on June 4, 2008 at 4:47 PM said...

Erna, Glad you found the dress!
the major part solved. Regarding make up ni, as for me I used go Bridal house kat Brickfield ni je.( hehehe tu pun a few times je for some weddings and my hubby's company annual dinner once) Range dalam < RM 150 only.

mektwain on June 4, 2008 at 5:09 PM said...

wah, seronoknya baca pasal protokol2 ni....thanks for sharing erna, heheh. yes, nanti gambar u in the pink baju wajib post kat sini ok!!

istana negara kat mana ek? rasanya senang gi mekap yg dekat dgn istana negara tu or on the way. Saya kenal ramai org yg prefer cara beli barang kat counter utk dapatkan free makeover, especially if it's for dinner la, lepas tu pegilah terus ke dinner tu. pegi counter tu siap pakai baju dinner dah. untung dapat both barang AND makeover for the dinner. contohnya mcm MAC counters dia bagi free makeover kalau purchase barang dia RM250 and above (well, at least dpt barang AND makeover)...but that's if u want to buy something from MAC la, kalau tak agak rugi gak la. MAC counters available kat KLCC, midvalley, sogo, Pavillion, mana lagi ek. Kalau nak play it safe, Bobbi Brown la, kat situ bnyk natural colors, tak colorful sgt mcm MAC. I have a fren yg keje kat Bobbi Brown Pavillion, kalau berminat saya leh tanyakan nak makeup kat situ kena bayar berapa. Kalau Bodyshop kena purchase RM60 voucher utk dpt makeup. Kalau nak LAGI murah, kat Sinma Alamanda dia leh makeupkan kalau purchase barang RM20, hehehehe. not bad gak sales girl tu makeup..i tried once for a kenduri kawin, hahaha..

clutch tu beli yg murah2 je takpe kan. kasut hmmm....saya mmg tak reti bab kasut2!! but i would go for yg takde heels tinggi sgt, and comfy nak jalan. sebab the last thing i want is to terpeleot sbb nervous+tak biasa dgn kasut di perkarangan istana. hahahah.

mektwain on June 4, 2008 at 5:16 PM said...

oops lupa, yg kat sinma tu kena bawak barang2 makeup sendiri baru leh dapat makeover, haha. :-P

btw, permaisuri agong pun pakai tudung munawwarah kan? :-D

Ms Lola on June 4, 2008 at 6:24 PM said...

eh beb, lu citra jugak beb? samo lah kito.

nyways, aku suggest ko makeup kat Bobby Brown. mintak apa jenis makeover ko nak kat situ.

Anonymous said...

ihiks..yes! mak pon excited nak tunggu gambar pic baju hang..jgn lupa tepeks tau.... psl make up..tak payah risau..buat je make over kat MAC ke..Bobby Brown ke..berlambak beb kat kaunter make up! yg pasti,hang mesti anggun gitu..heheh

Erna on June 5, 2008 at 8:02 AM said...

Thanks korang!!!
Today aku pi amik baju + test tudung yang sesuai! Wish me luck!
Mek, bleh tanyakan agak2 berapa MAC punya mekap tu ek.. bleh aku estimate berapa nak simpan dalam poket aku yang makin kempis bila nak pi mekup nanti (sadis sunggoh!)

Clutch tu aku tengah godek2 ni.. balik sok nak check mak aku punya ker hehe...kalau takde berlobang lagila poket aku!

Kasut- yes! aku kena jugak beli yang comfortable and safe! dengan gabra + clumsy2 gitu kalau terlebih heels karang ada yang tersembam depan Agong! muahahaha naudzubillah!

Suspend aku nih nak mengejar masa carik kasut bagai.. sempat ke tidak ler persoalannya..

Tang mekup lagi nih..ayoh! so i just play safe dan pergi Bobby or Mac la 2nd choice.. pi tempat lain mcm opera cina plak kang muka aku lagik naya :P hehe... thanks guys!

Kalau sempat karang lepas amik baju aku upload..or else korang nantikan surprise aku! hahahaha..

Crazee Choc's on June 5, 2008 at 8:31 AM said...

akak lak yg over excited nak tgk persalinan erna nanti. mek bg good idea la.... baru tau body shop pun buat make up. Mac dgn bobby brown tu akak ambik bau jek... kalau body shop tu ala2 mampu ler... hehhehe.... tp erna.... buat jek mana yg the best utk mu! bukan senang nak jumpa Agong. boleh ambik gambar lagi tau!

mektwain on June 5, 2008 at 9:24 AM said...

Saya baru tanya my fren tu, dia kata kat Bobbi Brown spend RM150 dah leh dapat makeover. And diorg can teach you how to do your own makeup berbagai. Kalau dah regular, leh dpat complimentary makeover anytime. Hehe.

Bobbi Brown at Pavillion: 03-21415405 (look for Sapphira) - dia pesan suh telefon dulu kalau nak dtg, takut2 dia ada kerja shooting kat luar or cuti.

mektwain on June 5, 2008 at 9:28 AM said...

Erna, kalau jadilah hang pegi BB tu kan, kalau nak beli barang tu, org yg terer makeup2 ni kata foundation BB bagus, and also their lipglosses. Kalau powder saya sokong MAC lah, hehehe...takde powder so far yg dapat menandingi MAC Mineralized Skin Finish Natural (MSFN)...heheheh.

But erna, your skin must be really cantik lah sebab u only pakai compact je tapi dah nampak smooth and even. Saya ni bergantung harap dgn MSFN ni hari2, huhuhuhuh.

knv on June 6, 2008 at 9:41 AM said...

erna,
bobbi brown ok. hari tu mak beli lipstick and lipgloss pun depa makeup kan jugak.

yang penting beli aje satu barang gitu hihiiih..

gud luck!

Fid on June 6, 2008 at 2:22 PM said...

bagus2 dah settle
gamaknya kalau aku yg kena pi mana aku nak cekau semua tuh?hahahahahaaa

Jungle Playland on June 6, 2008 at 4:43 PM said...

Wow! bestnyer datang jumpa Sultan Mizan. I pun like him. Very berkaliber, he is my no 2 fav sultan beside Sultan Azlan Shah yg sungguh intelligent.

Ok! Semoga berjaya. Bila dah dapat To'Puan, buat makan besar besar k. huhuh

Erna on June 6, 2008 at 11:56 PM said...

mek, thanks a lot for your help! already called saphira and made appointment with her =)

dot, ha! same here! i pun suka Sultan Azlan..dgn rambut all white dia tu..dah la hensem..pandai plak tuh! hehe
tapi sejak dia tak aktif, i beralih pada Sultan Mizan plak.. :P maybe sbb selalu dok tengok muka dia everywhere in terengganu kot..hahaha

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess