Tuesday, July 1, 2008

Hari minggu ku yang kalut..

Okeh.. aku baru sampai petang semalam. Home sweet home =)
Friday morning kami mula bergerak pulang ke Kuala Pilah. Kena lalu kampung sebab nak amik Dodol Uwan (mak mentuo aku le tuh :P). Alin's mom order for Didie's wedding.. Dalam perjalanan 2-3 kali laki aku amik inhaler.. (hmmm..) Sampai kampung aku tolong mak siapkan tampal sticker etc.. counter count and pack inside the box! Total nak dekat 70kilo dodols!!Pheww! Pack dlm bekas2 kecik weight 100gm..(Dots, you makan tak? hehe..tu mil i le buat ;) )

Then, malam me hubby dah makin teruk semputnya.. demam bagai. Makan ubat tido. Esok pagi tak kebah2 gak.. aiseh!Terpaksa cancel plan nak ke Dewan Perdana for Akad Nikah.. instead terus aku pecut ke SMC. Al-maklumlah.. hari sabtu, orang ramai lepas tu half day plak.

Otw, aku call smc tanya Dr Shaikh, dia ada tapi Dr suruh sampai before 12. Errkkk!!! From Kuala Pilah dalam pukul 10.30 lebih, aku pecut ala tak pecut jugak sebab jalan kampung..lori plak banyak. Stress je ikut bontot lori..dah le nak cepat. Kereta dari arah bertentangan pun banyak..so tak dapat nak potong.. dapat dalam 2-3 kali jer overtake.. tapi sebelum masuk bukit putus aku kasik 'tebas' semua lori kat 2lane road tu..eiii lagi tensi kalau kena ikut bontot lori kat bukit putus tuh! Tapi takde la laju benor kat putus tuh.. sesilap masuk gaung plak, naudzubillah.

Sampai Senawang, aku terus pecut. Masuk toll, aku lari(penat aku berpeluh-peluh berlari :P) 140km/hr. Hehehe.. aku tebas segala kereta2 kat lane kanan tuh. Sampai kat seremban tuh, ada Myvi depan aku.. white.. nampak macam lady driver. Hmm..laju giler okeh! Dengan speed aku yang maintain 140 tu, keta dia aku tak payah nak 'tundun' ke tepi. Instead dia tolong tundun keta2 lain yg kat depan.. hehe aku ala-ala follow belakang dia jer. Senang gak keja :p Boleh tahan gak ek Myvi nih.. hmmm.. ada la kat part keta yang degil takmo ke tepi selepas di tundun, dia terus sway ke lane kiri and cilok depan..wah..wah! mentang2 keta dia kecik sedap je dia cilok2 gitu.. aku idak le buat camtu, anak2 ada kat belakang kan. Ter'sway' plak budak2 tuh eventho duduk dalam carseat pun. Akhirnya keta tu ke tepi, dan aku sekali lagi membontoti Myvi itu. Sampai satu part, dia kasik aku potong dia. Sah, young chinese lady driver! Sampai simpang Klia aku masuk kiri, dia terus ke arah KL. Bye-bye Myvi! :P

Masuk hiway tu aku terus pecut... jam masa tu dah pukul 11 lebih.. isk.sempat ke idak nih? Jalan tu kan kurang kereta..sedar tak sedar aku speed at the rate of 150km/hr.. and ada jugak bebrapa kali cecah 160 gitu :P laki aku dah tak sedor apa dah kat sebelah. Budak2 aku pasang Blues Clues..so depa pun diam la.Sampai kat Putra Heights dah pukul 12.. lagi 10 min nak sampai SMC, takut Dr Shaikh balik, aku terus call klinik. Aku cakap kami dari Kuala Terengganu ni dah sampai USJ, lagi 10 min sampai. Terus aku kasik ic and suruh nurse dia register and kuarkan file terus. Ngeh!ngeh!ngeh! Dr tak bleh lari balik! Depa basically tau la sapa kalau sebut Kuala Terenganu tu..tak lain tak bukan mesti keluarga kami :P klinik paeds ngan klinik Dr Shaikh tu paham bebenor ler..

Sampai je aku terus suruh hubby masuk dulu sementara aku cari parking. Aku parking, bawak budak2 daddy dah masuk bilik Dr. Dr Shaikh check semua, suruh test darah bagai. Alhamdulillah semua ok, dapat la ubat. phew! Mujur sempat.

Settle semua, bawak budak2 makan kat Mc Donalds Giant Sek 13. Lepas tu aku hantar depa rumah mak aku. Pukul 3 ada appointment ngan agent. Mula aku surh daddy balik terus, rehat. Dia kata dekat jer,dia ikut sekali. Yang appt pukul 5 dia tak nak ikut. So, fine.

moral of the story? (ni kes fid selalu kena letak moral of the story kan? hehe...)moralnya, aku rasa for second car aku nak carik MYVI la hehehe... tapi laki aku dah sibuk nak ni

and i think this white sport version is absolutely gorgeous!! huhuhu... (err..laki aku sebut2 version biasa jer tapi aku dah tersuka yang sport version :P sport rim cantik siot!! )

4 comments:

Rizza on July 1, 2008 at 12:26 PM said...

wei..dasat ko pecut..lama dah aku tak memecut kete...masih reti ke lagi???? hehhe

wei cantik itu kete putih..hehhehe

mommyashvin on July 1, 2008 at 12:37 PM said...

betul tu, 140? 160? with kids on board?.... wow!

Erna on July 1, 2008 at 3:00 PM said...

ngee! err.. i oredi make sure the kids are all buckle up before take-off :D
err..eventually that car, if its smooth road (highway), 140 tak rasa apa and dah reach 120 jer dia mcm berat and stabil. No, i don't do this always.. only when there's emergency =)

Ms Lola on July 2, 2008 at 11:25 AM said...

Hmm, MYVI tu ko mmg dah nmpk kehandalannya di lebuhraya. Swift dah terbukti? Tp.... Swift tu sgt lawo!!!!

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess