Monday, May 12, 2008

Selamat Hari Ibu

Happy Mother's Day to all friends!!
Yup, macam terlewat je nak wish, but those yang ada sms tu aku sempat gak sms semalam kan..
Anyway, macam biasa je hari ibu tahun ni.. my other half sibuk tanya napa aku asik receive sms jerk semalam..so aku pun cakap..hey! at least i got sms from my friends..nape i tak dapat mother's day wish from you pun? hahaha knowing my husband, so tak le terkejut pun kalau dia tak wish! hehe And the sms thingy keep on flowing sampai malam.. termasuk la sessi sms ngan MIL jugak hehe
Pagi semalam actually, Damia semput teruk..wheezing until bleh dengar la bunyi dada dia tu. Isk! so maknanya inhaler dah tak jalan..so kami bawak keluar neb machine and immediately start on ventolin and pulmicort terus. Temperature pun ada 38.5'c. So, cakap dia tak payah pergi school la..at first dia setuju. But then macam ok le pulak lepas neb tu, mandi semua..suddenly tanya balik dia kata nak pergi jugak.. sebabnya dia nak buat mother's day card kat sekolah. So, off to school with special reminder for the teacher dia tak bleh lompat2/lari2 bagai...
Balik tu dia bawak la card for me! So sweet! (tak sempat amik gambor lagi..nanti la..
As for me, aku sehari suntuk sakit kepala tapi kena siapkan 2 bijik kek! huhu..makcik cleaner bangunan ni ngan kakak yang jaga servis apartment kalt block ni oda sebijik sorang untuk mother's day! Wah!!! depa pun celebrate gitu.. Kesian sungguh la depa sebab aku rasa my deco sangatlah tak menjadik sgt..setengah hari dok dapur pikir design apa semua.. sudahnya aku siapkan jugak le before depa amik petang tu..
Mula makcik tu datang, dengan muka excited dia puji "aloh...lawonyerr!!!" aiseh! kembang jap aku.. walhal serba salah gak sebab aku rasa macam bleh buat elok lagi, tapi sebab aku sakit kepala tu memang mereng sikit aku rasa color combination semua :P
But, all i can say i am very much satisfied with the expression makcik tu!!! sangat terharu dan tak tergambar aku tengok muka dia bila tengok kek tu.. since dia datang dulu, so aku keluarkan dua-dua kek dan suruh dia pilih. So, dia pilih yang sarat skit deco tepi dia.. frankly aku rasa the other kek yang lagi smooth dan cantik. But, dia yang buat pilihan.. citarasa berbeza kan!
Makcik ni selalu gak aku sedekah kuih2 or barang apa yang aku tak nak guna dah kat dia. Aku rasa macam dia tak le tua sangat tapi disebabkan kerja dia sebegitu tu yang nampak tua kot.. with 10 kids untuk disuap dan sara..you can imagine la macam mana nak besarkan anak2 gitu. And from her face bila amik kek tu, aku boleh nampak ke'excited'an dia nak tunjuk kat anak2 dia nanti.. sibuk dia dok cakap "doh janji ngan anok suruh mari amik harini. Nak buat makang2 lepas maghrib" Terharu aku..yer la kan..walaupun hari ibu, selalunya anak yang buat something untuk ibu, tapi ni seorang ibu masih memikirkan hanya untuk anak-anak jer..
Alhamdulillah, today makcik tu jumpa aku sibuk cakap sedap..abih selalu (maknanya terus abis le bila sesi makan2 tu tak dapat nak simpan2 dah hehe). Aku pun gembira la.. aku pun semalam jual harga ala-ala je la..selebihnya aku niat sedekah je. Yang penting aku telah gembirakan dua keluarga pada hari ibu!
Kak Nazihah amik yang ni le sebab makcik dah pilih yang lagi satu tu..
Makcik Cleaner choose this one..

2 comments:

Crazee Choc's on May 13, 2008 at 8:33 AM said...

Aku sungguh terharu baca citer mak cik cleaner tu Erna... ye la... dia pun manusia biasa.... nak juga raikan mcm kite2 ni... bagus erna....mana kite ada lebih.. elok la share2 dgn org yg serba kekurangan....

knv on May 13, 2008 at 8:54 AM said...

sedih..

and for you, thanks for being such a generous soul!

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess