Friday, March 21, 2008

Update on projek hantaran aku..

Presenting my main belasah blossom kek! hoho sebelum buat siap berguru dengan Yatt. Dia siap email gambar nozzle semua tapi mak takdak nozzle tu huhu so main belasah dgn apa yg ku ada :P beginilah hasilnya! Daripada pihak lelaki kepada pihak perempuan. Mak lelaki nak yang simple dan takmo color terang2.. so ni la yg terhasil! :)
Ni pun lebihan sebab dia oda 25 bijik. Ni aku boh bunga fondant. kihkih buat dgn cookie cutter je.. kes takdak alatan.. roses tu main gelek dan gulung (tengok kat youtube!)

Ni ada balance lagi kek pompuan tu oda

Ni untuk hantaran pompuan kepada lelaki

Ni lah hasilnya.. semalam sejak pukul 2ptg sampai ke 8 malam...non-stop aku kerjakan kek2 ni! huhu...nak patah pinggang aku rasa! mujur red flag! memang takdak break langsung! 25 bijik cuppies ngan sebijik kek! Baking plus deco.. cuppies aku dah bake pagi.. so aku start baking sebijik kek, bancuh icing..terus deco cuppies semua. Then by the time cuppies siap deco, kek sebijik tu dah masak dan sejuk. Siapkan deco kek tu plak! hohoho.. ni la hasilnya orang tak pernah pergi sekolah deco punya kerja.. pengurusan masa pun mcm hampeh.. punya lama nak siapkan semua...haha.. sebab kes takdak basic la ni.. semua main try and error sajor! :P

6 comments:

mado_ct on March 21, 2008 at 12:54 PM said...

lawanyaaaaaaa..esok aidil nk tunang ka, aku tempah spesel dr hang nooo..hehehe. patutla smlm tk nmpk online.

Rizza on March 21, 2008 at 1:52 PM said...

wahhh..hentam teror pun dah superb ni.....aku pun sonok tgk..hheheh

good job!!!!

Anonymous said...

hihihihi..kellas nyeh! ;p

knv on March 21, 2008 at 4:33 PM said...

takpe na! biau putus pinggang asalkan puas hati hang ok!!

Ms Lola on March 21, 2008 at 4:46 PM said...

syabbas bettey...

mektwain on March 25, 2008 at 10:21 PM said...

cantik!! yess...youtube is our loyal friend...hehehehe..tp mmg penat lah decorating2 ni, tu fasallah saya malas nak amik order decorative cuppies nih (plus tak berseni pun ye jugak)...hehehe.

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess