Monday, June 1, 2009

T.E.R.T.E.K.A.N.

Aku tertekan dengan hakikat bahawa...

anak-anak ku sudah mula cuti sekolah..

tetapi aku tak dapat bersama-sama dengan mereka kerana aku bekerja :(

aku tertekan dengan hakikat bahawa....

en.suami juga mengambil 'core leave' selama 2 minggu bermula hari ini..

tetapi aku tak dapat bersama-sama dengan dia kerana aku bekerja :(

huahuahuahua........

tapi aku bersyukur kerana sekurang-kurangnya anak-anak dapat bersama daddy waktu cuti sekolah walaupun aku bekerja...

walau hakikat sebenar aku cemburu kerana pelbagai aktiviti telah mereka rancang bersama dan aku tidak dapat turut serta *cry* sob*sob*sob*

kalau tahun-tahun yang lepas waktu en.suami 'core leave' lah kami akan pergi bercuti-cuti... tapi tahun ni?? *cry* sob*sob*sob*

Jawapan kenapa aku tak boleh join mereka??

-sebab aku baru nak masuk bulan ke-4 bekerja.. polisi syarikat selepas 1 tahun baru dapat ambil cuti yang sekangkang kera itu :(

-kesimpulannya tahun ni memang tak dapat ke mana-mana sebab dah sah-sah memang aku tak dapat cuti! huarghhhh!!!

p/s: wah..wah... bagus betul aktiviti mereka nih.. pagi tadi lepas hantar aku ke LRT terus mereka pergi jogging. Yer, walaupun cuti sekolah tapi D&D tetap bangun pukul 6 pagi macam biasa dan terus mandi ;) senang le nanti kalau tak susah nak tune semula waktu bangun pergi sekolah kalau waktu cuti dibiasakan tidur hingga meninggi hari..mereka memang dah terbiasa, even weekends pun walau terlajak sikit tapi tak pernah lewat dari pukul 7,sure both of them dah jaga. So, waktu bangun tidur dan masuk tidur tetap seperti biasa ye anak-anak ku!



8 comments:

n.i. on June 1, 2009 at 12:41 PM said...

saya faham perasaan anda hehehe

mamaDhea on June 1, 2009 at 1:38 PM said...

saya pon dah biasakan anak2 bgn pagi wlpon wiken.. ingat nak ajar tido awal sket supaya bgn lebih awal..

tp yg tak bestnye, bila kita nak bgn lajak sket time wiken, diorang plak dah lompat2 atas katil soh bangun.. hahaha..

mannira on June 1, 2009 at 3:06 PM said...

bawa2 banyak bersabar ya....u have to sacrifice a lot...

knv on June 1, 2009 at 3:23 PM said...

waaa.. sure sedih kan.

sabar.. sabar.. pejam celik pejam celik dah setahun pun nanti.

:)

Aiza Azril on June 1, 2009 at 6:17 PM said...

cukup memahami...hang in there! :)

Anonymous said...

berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul..sabar beb...

MS on June 2, 2009 at 8:52 AM said...

sabar laa yea, nak buat camno kerja

oh bab nak tunekan anak bangun awal, ku masih lagi lum berjaya hu hu hu

cysev3n on June 3, 2009 at 2:19 PM said...

biasala nyah.. dah lari dari norma2 kebiasaan.. bak kata KNV, kejapppp je dah setahun..

btw, semoga tabah menghadapi jumaat ini..

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess