Thursday, June 19, 2008

P.A.N.I.C + B.U.S.Y = E.R.N.A

Aku busy tahap gaban..
Aku pening kepala cari rumah di alam maya.. (imagine pilih rumah macam aku pilih buku online!)
Aku pening list out big items & boxes for movers so they can give quotation.
Aku pening mencari future school for my kids!
Aku pening mencari area yang paling sesuai dan practical untuk kami sekeluarga!

Tapi beginilah hidup kami.. setelah 3 tahun berehat dengan aman.. hampir aku terlupa kekecohan setiap kali nak pindah.. here in KT tempat paling lama kami stay.. 3 tahun+. Ni kira2 yang lepas aku kahwin la..before kahwin, hubby aku dah attached kat KL, PJ etc.. then baru pindah:
Sungai Petani - masa ni dia dah lama kat situ 1 half tahun kot..tapi towards the end of term dia kat sana baru kawin..so aku merasa dok sana masa cuti 1 sem jer..lepas tu pindah as below..

Kuching - aku still final year, so cuti sem je aku balik Kuching jumpa laki.. but luckily 1 year je kat sana. After grad, aku pi sana ronda2 Kuching etc then pindah.

KL - 2 years..

Penang - 6months!!!! ni la tempat paling sekejap.. barang2 aku pun tak habis kuar kotak lagi! wakaka..penat cari rumah sewa pun tak habis lagi okeh! But this job memang tak duduk rumah kami.. since aku dah resign, Damia still under 1yr, hubby's job to cover Branch Manager yang on compulsory leaves. So? He's the relief manager for Northern region.. Kerja kami kuar masuk hotel.. every states yang hubby kena ganti branch manager tuh.. sangat tired sampai dah tak lalu nak makan lauk hotel! Kalau dok rumah boring le pulak.. :P

Kuala Terengganu - 3 years...till now...and gonna end sooner *sob*sob*sob*

NEXT?? New place..new job.. new responsibility.. reporting date? 14JULY2008 tentatively..
Alhamdulillah.. his wish and du'a for that..praise be to Allah.. semoga rezeki kami bertambah dan diberkatiNya..

yes.. till today no black and white letter yet as they still calculating and reschedule all the perks and salary etc etc.. Place? 2 possibilities.. but reporting date memang dah dapat.. this saturday, we gonna have farewell dinner with the staff here.. and endless list to do ....arghhhh!!!!!!!!!!!!!

9 comments:

Crazee Choc's on June 19, 2008 at 10:29 AM said...

alahai... mmg letih la pindah....teringat2 masa kena pindah ke kedah ni dulu... mmg memenatkan.
tp buat dr skrg tau... jgn last minutes

Rizza on June 19, 2008 at 12:53 PM said...

erna..ko dpt pi nama??? perak???

cysev3n on June 19, 2008 at 1:51 PM said...

ye cik Erna, pi ke mana kamu kali ini?

knv on June 19, 2008 at 3:25 PM said...

pindah pi mana?

takpe nanti tua2 sok settle down la.. masa tu beli rumah pun cash pe..

mado_ct on June 19, 2008 at 6:04 PM said...

rezeki no.... kalau pindah utara leh geng ngan aku..heheheh

Ms Lola on June 19, 2008 at 6:32 PM said...

Cheq, pindah mana, cheq??? Habaq lah

Erna on June 20, 2008 at 9:00 AM said...

hehe..korang..
Biarlah rahsia..ahaks!!
nantila..aku tak berani nak hebah until dapat black & white!
Still praying hard for it!!

Fid on June 23, 2008 at 2:35 PM said...

pindah ke mana wei????

ponat wei pindah..aku ni pun ala2 bakal ketaq lutut la..kot kalu kena pindah.....

uhuksss..
aku kalau pindah..
pindah umah..pindah kerja...pindah state hahahaaaa

haru2...


apa2 pun aku mengeletik nak tau hang nak pindah mana.

knv on June 24, 2008 at 10:13 AM said...

so, ni nak pi mana nih?

 

Based on Cookie Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template
Customized blog header by Layout.Goddess